Da jeg læste dette, begyndte jeg at græde! {{forumTopicSubject}}
Det største svigt.
Jeg ligger her med mine killinger. Jeg kan mærke deres poter trykke mig blidt og deres varme omkring mig gør mig glad. Mit bur er lille og her lugter sterilt. En hund i buret under mig hyler sagte. Jeg er bange. Så bange.
Gennem mine tremmer ser jeg dig. Min ejer gennem 5 år. Du taler med dyrlægen, og din stemme minder mig om alle de gange, du har talt med mig. Du tog mig til dig, da jeg blot var en killing. Du gav mig mad, varme og kærlighed. Men som tiden gik, blev vi begge ældre. Du lod mig tit være ude flere dage, og du glemte at give mig mad, men alligevel kom jeg altid hjem til dig. Du tænkte ikke på, at jeg kunne have orm og lopper, men huskede, at give mig p-pillerne, så jeg ikke kom hjem med killinger. Men ejer, du glemte at kæle mig og give mig omsorg, glemte at se, hvor meget jeg savnede dig, og dette forår, der glemte du at give mig p-piller.
Kære ejer, så du slet ikke, hvor sulten jeg var? Hørte du mig slet ikke jamre? Og så du slet ikke, hvor stor min mave blev?
Jeg fødte mine 6 killinger hjemme, men du blev hverken glad eller stolt. Jeg blev så stresset, når du rørte ved mine killinger, for jeg var sulten og træt, og du havde glemt at kæle mig i meget lang tid, så det hele var meget forvirrende for både du og jeg. Jeg forsvarede jo bare mine killinger, og jeg var syg. Så du stadig ikke, hvor tynd jeg var? Hvor desperat jeg var for næring til mig og mine små? Så du slet ikke de mange lopper, der kravlede på os?
Gennem mine tremmer ser jeg dig. Min ejer gennem 5 år. Du har netop betalt for aflivningen af mig og mine små. Ejer, hvorfor går du? Kan du ikke selv bære dit eget svigt af mig?
Dyrlægen kigger på mig og mine små killinger. De er nu 14 dage gamle, og jeg selv er 5 år. Hun kan ikke gøre det. Det er så uretfærdigt. Det er det største svigt.
Det var en lang kamp hos min plejefamilie. Jeg blev så syg af rigtig kattemad, for jeg havde ikke spist længe og fik alt for meget alt for hurtigt. Jeg blev også syg af ormekur og loppekur. Jeg gik i perioder fra mine killinger, for jeg var så afkræftet, og mine killinger måtte plejes med sutteflaske. Men straks jeg fik det bedre, var jeg tilbage hos mine elskede små. De skal nok klare den. De skal snart på internat, hvorfra de skal formidles til nye, kærlige hjem.
Men ejer, jeg er stadig tilbage. For hvem vil have en kat på 5 år? En kat, der nok aldrig bliver helt så tam, som så mange andre, for ejer, du glemte mig jo. Og så svigtede du mig. Det største svigt af alle.
Skrevet af morkatten.
Billed af hende - http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151142348698629&set=o.6612136409&type=1&theater
Bor i Tølløse
Kan du tilbyde hende et nyt og blivende hjem? Så ring for mere info på 6167-9293
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Og jo, der sidder desværre en del ældre katte på internaterne og håber på at blive valgt til et godt, blivende hjem til trods for deres alder.
Håber, det lykkes for dig lille morkat.
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
jul 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 15
Og hvis det da ikke var fordi vi får vores to mco om små 3 uger, så havde jeg med glæde taget hende til mig..
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Men kan måske stille spørgsmålstegn til hvilket liv mormis er "reddet" til??
5år og ikke rigtig tam.. Hårde vilkår..
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 5 Emner: 4 Svar: 11
Troede først lige det var pga hormonerne (jeg er gravid i 22. uge) jeg begyndte at trille en tåre...
Stakkels misser.... Havde det ikkeværet fordi jeg har en hund (amr bulldog) og havde det ikke været fordi at jeg var gravid, og kæresten ikke bryder sig om katte, så havde jeg helt klart taget den til mig... Sikke en smuk lille misser...
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 18 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 18 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 474
For noget helt andet så efter at have læst de forskellige inlæg kan jeg sku godt blive en smule sur på den ene der kommenterer:(
Måske er det forkert af dyrlægen ikke at aflive katten og bare som hun skriver give aben videre til kattens værn,men på den anden side kunne ejeren også bare have taget sig af sin kat. og været sit ansvar bevidst.Og få neutraliseret missen. Dyrlægen har forhåbentlig givet de penge der skulle gå til aflivning til kattens værn også. for når man tænker på at ejeren går inden katten bliver aflivet så koster det en del penge hvis dyrlægen skal sørge for at komme af med dyrerne efter aflivning.
Havde jeg ikke selv haft 4 store katte og 6 killinger havde jeg gladeligt taget den smukke mis til mig. for den er bestemt smuk og håber det bedste for dens videre liv
jan 2012
Så bliver der skrevet: <i>Men ejer, jeg er stadig tilbage. For hvem vil have en kat på 5 år? En kat, der nok aldrig bliver helt så tam, som så mange andre</i>
For det andet så ser jeg ingen steder i min kommentar at jeg skriver at dyrlægen gjore noget forkert, jeg skriver at det bliver svært at finde en ny ejer, og dermed mener jeg at det bliver hårdt for en kat der har levet meget ude at vænne sig til at skulle sidde i et lille bur på et internat i måske meget lang tid.
Jeg håber da som alle andre at det bliver en solstråle historie og der kommer en hjælpsom sjæl og redder den stakkels kat, men udsigten ser måske ikke så rosenrød ud som historien lyder..
Undskyld jeg skrev min mening der øjensynligt stødte nogen..
jan 2011
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 15 Svar: 31
Sådan så I kan læse lidt om hvad plejemoren har gjort og mener.
Jette: er hun neutraliseret ?
Anne: Hej Jette, nej, hendes killinger er endnu blot 8 uger...
Jette: Anne, Hvis du vil gøre noget godt for katten, sikre dig at hun får et godt hjem osv. så er du nødt til at få hende neutraliseret, det er de færreste der vil tage en voksen kat, som de selv skal få neutraliseret, hvis katten og killingerne er på et internat eller tilknyttet en dyrlæge så få dem til at sørge for det, inden katten bliver formidlet til en familie, det er det bedste råd jeg kan give dig - hvis vi skal disse forfærdelige historier til livs, er vi nødt til at være realistiske og få kattene neutraliseret inden formidling ellers gentager vi bare tragedien
Anne: Enig Jette, jeg har i indtil videre brugt 1500 på at redde denne kat, og har forhandlet mig frem til en pris på ca 800 for neutralisering, øremærke, bp og vaccine, hvilket jeg forventer, at ny ejer tager mod... Du har helt ret, det er det eneste rigtige... Men findes hjemmet til hende ikke, er det eneste rigtige også at give hende fred, så er der ikke grund til for hende at hun gennemgår operation
Jette: Kunne ikke være mere enig, men jeg bliver altså harm, når jeg læser hendes historie, hvad fanden bilder den dyrlæge sig ind, modtage penge for en aflivning, men giver, undskyld, aben til dyrevenlige mennesker der i et forsøg på at redde et katte liv ofre mange penge, måske til samme dyrlæge få så at stå tilbage med en kat de ønsker det bedste for men ikke kan finde hjem til, så skal du ud og aflive for egne penge og samvittighed. Jeg er helt på det rene med at vi der elsker at have dyr om os også skal gøre en indsats for at hjælpe, og vi er mange der gør et stort stykke arbejde, desværre nytter det sjælden med mindre vi har internater og dyrlæger der arbejder gratis med inde over. Jeg håber det bedste for dig og katten og for alle de andre katte der står i samme situation.
Anne: Har det modsat dig - er så stolt over, at dyrlægen ikke bare aflivede hende, men gav hende endnu en chance. Dyrenes beskyttelse har betalt alt for hende indtil nu, har dog selv betalt foder og kattegrus, dyrlægen donerede også en del foder, internatet tager killingerne, men vi alle må se i øjnene, at en kat op 5 år ikke har store chancer på et Internat i disse tider, og derfor får hun chancen på denne måde... Jeg har fred med, hvis det ikke lykkes, killingerne blev trods alt reddet, men vil også gøre mit til, at mor bliver det... Tak for din reaktion, Jette, måske du kan sprede hendes historie...?
Jette: om du kan være stolt eller ej af dyrlægen det er din beslutning, men set i et større perspektiv synes jeg du skulle være mere stolt af den ejer der er sit ansvar bevidst og indser at han ikke kan have katten + killinger mere og derfor afleverer og betaler for en aflivning - at dyrlægen så vælger at sende katten+ killinger til en pleje familie der end ikke kan have katten og må sende killingerne på internat for måske at bliver aflivet der - samt sender katte mor på en uvis skæbnevej med mulig aflivning til følge, ja det er jo som man har samvittighed til. Jeg vil til enhver tid være mere stolt af den ejer der tager ansvar. Og nej jeg vil ikke sende din "søde historie" ud men opfordre dig, dyrlægen og hvem der eller er indblandet i denne affære om at være venlige en anden gang at respekterer en ansvarsfuld ejer og så tage jer af alle de katte og killinger der med jævne mellemrum popper op som herreløse, de har om nogen brug for jeres hjælp.
Anne: Jette, diskussionen stopper bare her, vi bliver slet ikke enige, og nej, en ansvarlig ejer lader sin kat neutralisere så den aldrig var kommet i denne situation!
apr 2007
jan 2012
apr 2007
Da jeg læste dette, begyndte jeg at græde!