{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.263 visninger | Oprettet:

stædig kat... {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen...

dette emne ligger godt nok også i det alm. forum.. men tænkte jeg ville spørge om hjælp her også...

min elskede maine coon på knap halv andet år, er blevet ret stædig, og lyster KUN når det passer ham, eller hvis man skræmmer ham, ved fx. at flyve op fra sofaen når han gør noget han ikke må... hvis han er kælle eller træt, så lyster han, nok fordi han ikke orker andet smiley men andre gange er han totalt umulig..
før hørte han efter når man sagde nej, nu er det som om han trækker den så langt som muligt.. og det er faktisk rimelig træls ind imellem...
jeg ved selvfølgelig godt at en kat, aldrig vil lyster som en hund gør, da katte er mere selvstændige...
men jeg ville høre om det bare er en "teenageface" som går over med tiden?
og om det er evt er nogle gode råd til hvordan jeg kan få ham til at forstå at nej er nej, og ikke først 10 gang jeg siger det..?!

håber i kan hjælpe... på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stædig kat...
  • #1   8. apr 2008 Han er blevet teenager , det hører med og går over igen :o)
    Jeg har 3 af slagsen lige nu


  • #2   8. apr 2008 åhh... dejligt at høre at det bare er en face... viste nemlig ikke om de faktisk kom i sådan en teenageface... har kun haft kat ved mine forældre før i tiden.. og der var de jo ikke "mine" så det var jo min mor som tog sig af opdragelse... smiley
    så skulle lige være sikker... tak for hjælpen... ved man ca hvor længe de er teens, eller er det forskelligt?


  • #3   9. apr 2008 Tror det er ret forskelligt ......

  • #4   9. apr 2008 Hej Liselotte min mis er igennem det samme, hun er super fræk, og hører ikke efter med vilje og så løber hun meget stærkt rundt i lejligheden og når jeg kommer over for at snakke med hende så kiger hun frækt på mig og løber meget hurtigt en anden vej og sådan kan man blive ved længe. Så stikker hun snuden i potteplantejorden og reagerer ikke på at jeg siger nej før jeg må gå over og fjerne hende. Og samtidig kigger hun sådan frækt på mig, tror hun driller mig ind imellem.
    Men det er det samme, når hun er træt og lige har sovet, så er der intet i vejen, så lystre hun fint. Har også hørt at det går over når de bliver lidt ældre.


  • #5   9. apr 2008 Hehe jahh det lyder som en hvedag her oz smiley hehe han prøver grænser af og surmuler når han bliver sat på plads..han gør alle de ting han ik må,, bare for at se en reaktion og han ved det smiley

    Hehehe lidt som en teenager ja smiley Sårrh du kan være helt rolig Liselotte smiley

    Vi må stå sammen oz med teens *G*


  • #6   9. apr 2008 mange tak for jeres råd... jeg må jo bare "lære at leve med det"... ej det går jo over igen... smiley håber jeg da :S

    vibeke lotus - du har ret.. vi må holde sammen så de ikke tager magten smiley


  • #7   9. apr 2008 Hehe jahh teenPower *G*

  • #8   11. apr 2008 Stella - jeg ved ikke om det er rigtig det jeg skriver nu... men jeg har faktisk hørt at race og temperament fløges lidt ad... og at netpo maine coon er meget sin egen... men om det er helt korekt at stille det så firkantet op er jeg nu ikke sikker på... vores kat er også klart mest min kat... han er ikke nær så vild med min kæreste som han er med mig... tror det er meget forskelligt...

Kommentér på:
stædig kat...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce