{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
804 visninger | Oprettet:

June M
June M
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 195

kat på operationsbordet {{forumTopicSubject}}

Min elskede han kat kæmper netop nu for sit liv på operations bordet efter at have spist en lang snor. Snoren havde sat sig fast i tarmene og skadet dem. Har i noget erfaring med succes raten på den tybe af oparation? Dyrelægen lød ikke for optimistisk:-(

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kat på operationsbordet
  • #2   21. jul 2012 Åh nej da smiley Har ingen erfaring, men vil da lige ønske jer held og lykke med det smiley

• #3   21. jul 2012 Tak håber også på det bedste, ventetiden er også frygtelig lang

• #5   21. jul 2012 Han blev lagt i narkose 12:30 og afhængi af hvor store skaderne på tarmen er kan det blive en lang operation, så de forventer ikke at vide noget før omkring 17 tiden. De talte om at skulle ambutere en del af tarmen, men har valgt at er det nødvendigt skal han have lov at sove ind da det var meget risikabelt og med lav chance for succes. Men puha det er hårdt, kan slet ikke styre tårene:(

• #7   21. jul 2012 Han er 5 år, det er kiskat der er inde på min profil... Håber også alt går som det skal

• #9   21. jul 2012 det hurtige overslag jeg fik med der inde fra siger 8500, så ja det er mange penge. Har en katte opsparing til hvis der skulle komme dyrelægeregninger så den dækker 2500 af det og har så lov at afdrage resten

• #10   21. jul 2012 der er nok mange der vil mene det er for meget at give for at rede en kat, men kan han komme igennem det uden varige mén, er det vær en øre værd i min bog, han er noget helt specielt for mig

• #12   21. jul 2012 puha, håber han klarer den smiley

• #13   21. jul 2012 Jeg krydser både fingre og tæer for et godt resultat.

Men skal der fjernes for megen tarm, skal han sikkert resten af sit liv have et koncentreret næringsrigt foder, da der ellers ikke er mulighed for næringsoptagelse nok.

PS: Hvordan opdagede I, at det var snor, han havde spist?

• #14   21. jul 2012 Åh nej dog. smiley Har ingen erfaring på området, men krydser alt hvad jeg kan, for din lille misser.

• #15   21. jul 2012 Så ringede de fra dyrelægen, operationen er overstået. De har fjernet lidt over 1 m snor fra tarmene, med en enkelt undtagelse så alle tarme fine og indtakte ud så tarmen der var skadet er blevet lavet og han er nu lagt til opvågning.
    De første 48 timer er kritiske med hensyn til infektion, men dyrelægen er optimistisk når operationen er gået godt.

• #16   21. jul 2012 Mega: Her til morgen begyndte han at skrige og løbe vildt rundt, og jeg så at der hang noget ud bagpå, naturen havde forsøgt at gå sin gang men snoren sad fast inde i ham, jeg ringede til vagtdyrelægen for at høre hvad man skulle gøre i den situation, og pga han tydeligvis havde stærke smerter var svaret, omgående til dyrelæge

• #18   21. jul 2012 Pyha, nu krydser vi igen. Tænker på jer.

• #20   21. jul 2012 Jeg går ud fra, at katten får en del antibiotica, for er tarmen gået i stykker, er der sket udsivning i bughulen af tarmindholdet og det giver bughulebetændelse, som både er ekstremt smertefuldt og livsfarligt.

Fortsætter med at krydse fingre og tæer.

Katten kommer vel ikke hjem, før de kritiske dage er overstået?

• #21   21. jul 2012 Pu-ha... Godt første del er vel overstået smiley Håber han klarer den og krydser alt hvad krydses kan for jer smiley

• #22   21. jul 2012 Ja foreløbig beholder de ham til mandag for at kunne overvåge ham, han er på smertestillende og antibiotica, han havde allerede feber da vi ankom med ham hvilket ifølge dyrelægen skyldes en reaktion på den snor han havde i sig.

Kommentér på:
kat på operationsbordet

Annonce