{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.069 visninger | Oprettet:

Til jer der fodre med Arion kitten {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen..

Jeg har lige haft den uheldige oplevelse at måtte aflevere 1½ pose Arion kitten tilbage til forhandleren pga mug. Da jeg skulle fodre tidligere lagde jeg mærke til at et par af pillerne ikke så helt normale ud. Jeg åbnede så en helt ny pose jeg havde stående, lige for at tjekke det og der var også mug på nogle af pillerne i toppen, men da jeg gravede længere ned var det helt grønligt.. Min forhandler havde også en helt ny pose stående som hun åbnede hvor fodret også var fuldstændig muggent. Hun har kontaktet Arion.
Så ville lige informere jer der fodre med Arion Kitten om at det nok er god ide lige at gå jeres foder igennem for at se om i også skulle være rendt ind i en dårlig pose.
Jeg har snakket med min dyrlæge som bad mig holde øje med om kattene får dårlig mave, da de jo har spist af den ene pose. Så nu håber jeg bare at misserne ikke skal igennem sådan en tur og at der ikke er andre som har fået en dårlig pose:o(

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til jer der fodre med Arion kitten
  • #1   21. okt 2011 Kan sige at det også er galt med Arion Large Breed. Købte en sæk for kort tid siden, og det er helt hvidt af mug nu.

• #2   21. okt 2011 Syntes godt nok ofte der er noget med arions fodre, jeg overvejer at skifte til et andet mærke.

For 3 uger siden afleverede jeg en pose arion adult fordi fodret slet ikke lignede det det plejer og så var det helt grumset og ulækkert.

• #3   21. okt 2011 Har været fuldt ud tilfreds med deres foder og kattene elsker det, har flot pels osv.. Men bliver da ret så skeptisk når jeg høre at jeg ikke er den første der har haft afleveret poser tilbage og det må da bestemt heller ikke være rart for forhandlerne, de kan jo ikke tjekke poserne inden de kommer ud af butikkerne :o( Så håber da at Arion går deres produktion igennem i sømmene, nu hvor der kommer poser retur.

• #4   21. okt 2011 har du tjekket dato mærkerne på poserne?

• #5   21. okt 2011 Nej det har jeg ikke.. Hun havde fået dem hjem samme dag som jeg hentede dem, men skal da vist lige ha tjekket fremover.

• #6   21. okt 2011 hvis hun lige havde fået dem hjem, så burde det jo heller ikke allerede være udløbet.

• #7   21. okt 2011 Nej det ville være mærkeligt hvis det var.. Håber bare ikke at kattene skal igennem en gang dårlig mave:o( Der har ikke været noget endnu, men jeg tjekker dem i hoved og bagdel de næste par dage, det er en ting der er helt sikkert..

• #8   21. okt 2011 Kan godt forstå du er nervøs for de skal få ondt i maven, vi håber deres maver klare det dårlige foder smiley

• #9   21. okt 2011 Jeg har også brugt Arion og har altid været super godt tilfreds, men pludselig begyndte mine katte at få dårlig mave og en måtte jeg til dyrlægen med, da den begyndte at have blod i afføringen. Så opdager jeg at, der er mug i deres foder og får to sække byttet. Siden har jeg hørt at også andre har fundet mug smiley Jeg har skrevet til dem at jeg ved andre har skrevet til dem og det er meget fint man bare kan få sækkene byttet. Men at det altså er vores kattes helbred der leges med og at det pisser mig af at der ingen advarelse står på deres hjemmesiden om at de har haft problemmer med deres foder, og ingen til at betale mine dyrlæge regninger og at mine katte har måtte have dyr specielfoder fra dyrlægen for at få normal afføring igen. Så jeg kan kun råde alle der har oplevet det samme at klage til Arion.

• #10   21. okt 2011 Jeg har været nede med 2 poser af 10 kg kitten igår med mug i og er nu gået over til RC. det ved man da hvad er smiley

• #11   21. okt 2011 Syntes godt nok det er for dårligt. Det må jo være i det meste af deres killinge foder så, når der er flere der har oplevet det.

Jeg ved slet ikke om jeg tør fortsætte med foder længere,

Er der et foder der ligger tæt på arions indhold?

• #12   21. okt 2011 Ej er da fuldstændig chokket over det i fortæller.. Min forhandler har selvfølgelig taget kontakt til dem, men jeg vil da helt sikkert skrive til dem og brokke mig. Hvis mine katte blir syge af det foder så ved jeg ikke hvad jeg gør.. Bare tanken om hvor hurtigt mug sporer breder sig gir mig myrerkryb og det har mine katte muligvis indtaget.. :o(

• #13   21. okt 2011 Svampe spore ikke mugspore, da mug er svamp. lille side bemærkning.

Men det er da utroligt at de har solgt det, mindes at man har kontroltjek pr 100 kg eller er det 1000 kg de kommer igennem, og som jeg kan læse her er det ret meget foder der er skidt smiley

• #14   21. okt 2011 Didde F: der er rigtig meget foder der er lige så godt hvis ikke bedre end Arion, men det er også der efter i prisen :)...

Jeg er gået over til RC nu da det er et super godt foder og jeg har aldrig hørt om mug eller dårligt foder hos dem. Men killingefoder korster så også over 500 kr for 10 kg ... Men pyt med det, vi har selv valgt at få vores dyr så hvorfor så spare på dem? Vi spare jo heller ikke på vores børn, eller jeg gør i hvert fald ikke smiley

• #15   21. okt 2011 Skal lige høre er det små hvide pletter på pillerne der er mug???

Vi har nemlig købt Arion kitten foder til vores 2 små, og der er små hvide prikke og efter som vi ikke har brugt det foder før så trode vi det skulle være sådan, så det fede du laver sådan en indlæg.
    Men det lyder da til vi måske har sådan en pose også!!!

• #16   21. okt 2011 Morten og susan - der skal ikke være hvide prikker på. jeg syntes ikke du skal give dem mere af det.

• #17   21. okt 2011 shila - hvilken variant bruger du til voksne neutraliseret katte, hvis du har neutraliseret katte smiley

• #18   21. okt 2011 kan det være meget farligt for kattene at spise det?

• #19   21. okt 2011 Fik lige taget nogle billeder af vores foder.
    Er det mug eller skal det se sådan her ud?

Link:
    http://www.kattegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=15202

• #20   21. okt 2011 Jeg har brugt Arion i MANGE år og har aldrig oplevet noget af det, I fortæller.
    Prøv at se på datoerne på sækkene. Måske er de opbevaret forkert og har de stået for længe hos mellemhandlerne.

• #21   21. okt 2011 Morten og susan - jeg syntes det ser mærkeligt ud smiley mit ser hvertfald ikke sådan ud, men jeg bruger os adult.

• #22   21. okt 2011 Vi købte vores for 14 dage siden, og på vores pose står der at det kan holde sig til 17-02-2013.

Så for gammel er det ikke

• #23   21. okt 2011 Didde F

Det lugter ikke til at det fejler noget, men er der kun lidt mug kan man self heller ikke lugte det.

Andre der foder med kitten som kan fortælle om deres ligner det jeg linker til?

• #24   21. okt 2011 Morten og susan; Det ligner ikke mug der er på dit foder, syntes det ser meget normalt ud. Det der var på mit lignede et tyndt lag af alm mug, nogle af pillerne var grønlige og ja mugne. Jeg har desværre ikke taget billeder af det så i kunne se det..

• #25   21. okt 2011 Mega jeg har også brugt Arion i flere år og været super tilfreds med det, mine katte har trives rigtig godt på det, Det har intet med at gøre at det er for gammel, feks var det lige ankommet der hvor jeg henter mit. Og det er ikke kun hos en forhandler problemmet er, men mange steder. Så et eller andet er gået galt, måske i det de konseverer det med, eller de har fået nye poser, jeg ved det ikke. Ved bare at det intet har med datoen at gøre og det allerede er der når man åbner en ny pose.

• #26   21. okt 2011 Mit og Janne's foder er købt to helt forskellige steder. Og det er ikke for gammelt. Jeg har lige købt 2 sække kitten, og de ser ikke ud til at fejle noget. Så ved den ene forhandler er der dårlig Adult Large men godt nok Kitten, og ved den anden er Kitten dårlígt men Adult Large er fint. Synes det tyder på en fejl i deres produktion.

Kan da lige tage et billede af det mugne Adult Large jeg har stående på et tempereret værelse i en lufttæt beholder, og lægge dem ind i morgen.

• #27   21. okt 2011 Er det forresten normalt at Kitten foderet er meget fedtet?

• #28   21. okt 2011 Jeg skulle lige til at oprette en tråd om Arion. Jeg har nemlig købt en pose Arion Kitten til to tilløber katte, og ville egentlig bare høre om det er godt at fodre med? Jeg har altid brugt RC og det er jeg meget tilfreds med, men det er jo noget dyrere end Arion. Jeg har desuden købt en tre kilo's pose Arion Large breed til mine egne katte, for at se om de kunne lide det og kan se nu efter to dage at de foretrækker det fremfor RC. Men det kan jo også være nyhedens interesse:-) Der er ikke været mug i nogle af de poser som jeg har købt.

Da jeg ikke selv ved hvor meget af de forskellige indholdsstoffer der skal være i tørfoder, er mit spørgsmål nu, om Arion indeholder alt hvad der skal være i fuldfoder til katte? Jeg ved at det er vigtigt med taurin, men ved ikke lige hvor meget:-S Nogle der er eksperter indenfor foder, så vil jeg gerne høre jeres mening:-)

Mvh Anja

• #29   22. okt 2011 AK: Ja killingefodret er meget fedtet *S* Det samme er det vi giver hundene..

• #30   22. okt 2011 :-O. Min skræk at komme til at fodre med dårligt foder. Derfor jeg aldrig er stædig, hvis mine katte tøver med at spise noget foder - der KUNNE jo være en grund til, at de ikke vil æde det. Det er sket før, at der er noget helt galt med foder - også fra anerkendte mærker.

Jeg har lige købt 3 kilo Arion Adult. Det lader til at være ok. Men gider I ikke godt lige skrive datoerne på de poser, der er dårlige?!!!!!

Anne KP - Kan se du sælger en pose Arion Large breed. Var det ikke bedre at returnere til butikken, hvis der skulle være noget galt med det?

• #31   22. okt 2011 Jeg køber Arion kitten og Adult, og har slet ikke oplevet det?! Syns det er helt igennem et super foder. Og skal lige siges at det er et præmion foder, som RC altså ikke er!

Der kan være sket en fejl i produktionen, som der også nogle gange er i vores mad.

Så rolig nu. smiley

• #32   22. okt 2011 Jeg har også været super tilfreds med Arion og håber at de får styr på de dårlige poser, for det ER et godt foder. Men ja der kan sagtens være sket en fejl med produktionen..

Tinka: Har desværre ikke datoerne på poserne, da de er afleveret ved forhandleren. Har fået en pose large breed som kan holde sig et år frem..

Indtil videre har kattene det godt og der er ikke noget at se eller mærke på dem :o)

• #35   22. okt 2011 Tinka - jeg nåede ikke at slette annoncen i går - fandt først ud af at det var dårligt sent på aftenen, så jeg tænkte ikke over det smiley

Jesper - det har absolut INTET at gøre med udhængning, når man advarer imod et dårligt parti foder. Vi siger jo ikke noget dårligt om Arion... Det er sgu da fair at advare imod muggent foder, når katte ligefrem får det dårligt af det...

• #36   22. okt 2011 Jeg gad godt vide hvor du ser tilsvining henne og udhængning henne....

• #37   22. okt 2011 Vil bestemt heller ikke kalde det udhængning at advare mod dårligt foder.. Som du jo nok kan se er alle dem der har svaret på tråden tilfredse med arion. Opfordrede som bare dem der fodre med arion om at tjekke deres foder for mug, så der ikke kommer flere syge katte.. Men ja ja.. Hvis jeg skal fryses Pga dét så frys løs.. Nu er da nogen der ved at der er mulighed for et parti dårligt foder!

• #38   22. okt 2011 Anne K - Enig - jeg kan heller ikke se det forkerte i at advare mod dårligt foder. Der er da ikke nogen der sviner arion til.

• #39   22. okt 2011 Rart du er enig Didde! Jeg vil da heller ikke stoppe med at fodre med Arion fordi der har været nogle enkelte problemer, for jeg synes at det er godt foder. Også selvom jeg lige har skiftet. For jeg kan se hvor flotte Janne's dejlige katte er i pelsen, og hvor godt de fungerer.

• #40   22. okt 2011 jeg har lige købt Arion Large breed til Codi fode jeg har hørt det skulle være godt så min plan var lige så slille at føre ham over på det bruger rc nu.
    nu vil jeg da kigge posen godt igennem når jeg får den opnede

• #42   22. okt 2011 Det vil sige at man ikke må advare andre i din verden??

Det kan da godt være at det ikke er så heldigt for dem at der er mug på deres foder, men der bliver skrevet i denne tråd så folk ikke ender med at fodre deres katte med noget der kan gøre dem syge...

Hvis man ikke må fortælle om dét, så er det godt nok en stivnakket verden vi lever i.

• #43   22. okt 2011 Jeg har lige købt en stor sæk Arion kitten til svigerforældrenes killinger må hellere lige tjekke det når jeg skal derud imorgen :S lyder ikke godt med alt det dårlige foder smiley

• #44   22. okt 2011 Jesper

kom nu ind i kampen man.

Self må vi da advare hinanden, vis der er fejl i en eller flere sendinger foder.
    Indlæget er jo lavet så folk der ikke er helt ops på det, ikke lige pludseligt det får syge katte.

Lad nu vær med det politi pjat og tænk dig lidt om.

• #45   23. okt 2011 Er der virkelig ingen, der har nogle af de datoer?

Håber virkelig at de dårlige sendinger bliver taget af hylderne i en fart. Og solgt foder burde for den sags skyld tilbagekaldes, da mange katteejere ikke tolererer kattes kræsenhed, og bare lader foderet stå til kattene bliver sultne nok smiley

• #47   23. okt 2011 Tinka - det dårlige jeg havde kunne vist holde sig til 2 måned 2012 smiley

• #48   23. okt 2011 Jesper

Ej helt ærligt du da godt nok træls og høre på syntes jeg.

Fordi jeg skriver "kom nu ind i kampen man" og "Lad nu vær med det politi pjat og tænk dig lidt om"

Så mener du altså jeg er i det røde felt???
    Nu må du lige stoppe, du er da 100 gange flabet i dine svar end det du så mener jeg skrev er i det røde felt.
    "Der skal da ikke meget til at vælte din verden og få din nål op i det røde felt. Så tag en kop varm mælk og fald ned igen"

Det dig der kommer med dit politi indlæg og liggen en dæmper på en eller god tråd, jeg forstår ikke hvorfor du har den trang til at skal lege politi?
    Vis der er et problem med indlæget så skal der nok komme en adm og fortælle os det. vis du så ikke kan li det der bliver snakket om så kan du jo bare lukke siden og finde noget andet og kigge på, der er masser af godt læse stof på siden.

• #49   23. okt 2011 Tak Didde smiley

Og så håber jeg at Arion snart vil lægge information ud om det dårlige foder på deres hjemmeside. (ellers vil jeg da foreslå dem at gøre det).

• #51   23. okt 2011 Jo - det har Alcyone C. Du kan læse det længere oppe i forum indlæget

• #52   23. okt 2011 At de undlader at skrive noget på hjemmesiden får mig til at holde mig tilbage fra at købe Arion fremover. Hvis de så bare skrev hvilke poser det drejede sig om, så havde man noget at forholde sig til.
    Der kan ske fejl i foderproduktion (og ved produktion af madvarer i det hele taget) men så har firmaerne dælen lyneme også at gøre sit til at advare!

• #53   23. okt 2011 Tinka - vil du så skifte foder mærke?

• #54   23. okt 2011 Det er da ikk synderligt betrykkende at læse det her.
    Jeg havde planlagt at fodre med arion fremover, men det vil jeg da ikk nu!

Må jeg spørge i kloge mennesker, hvad i ville foreslå til en kastereret Ragdoll hankat? Han er killing lidt endnu og skal selvfølgelig have sit killingemad... Men jeg havde planlagt arion senere hen, fordi jeg havde hørt godt om det, og fandt prisen ret overkommelig for 10 kilo.

Men med dette forum indlæg synes jeg ikk jeg vil byde ham arion. :-\

• #55   23. okt 2011 Arion er kun sjældent primært foder her i huset, så skift er måske så meget sagt. Nu har jeg just købt 3 kilo (holdbar til 25/2 2013) og nej, jeg vil ikke købe Arion igen, før de har oplyst om det dårlige foder på hjemmesiden. Synes virkelig det er for ringe at firmaet ikke gjorde det straks, det blev opdaget.

Bærer stadig nag til Lux og Aldi over at de ikke fjernede dårlige LUX dåser (med plastikstykker i smiley ), men køber det stadig simpelthen fordi det er noget af det eneste vådfoder mine katte gider at æde. Når det gælder tørfoderm er der masser af alternativer.

• #56   23. okt 2011 Jeanne - jeg køber RC eller Hills når der er knaldtilbud på 10 kilos sække. (ca 400- 450 kr).

• #57   23. okt 2011 Jeg har skrevt til dem , og jeg har klaget over at de ikke skriver på deres hjemmeside, at de har haft et problem med foderet.... Jeg skrev først fredag, måske efter lukketid så har intet hørt endnu, men håber at høre fra dem i morgen. Har de ikke en god forklaring vil jeg også have svært ved at bruge deres foder fremover, har ellers været mega tilfred så lidt øv !!

• #58   23. okt 2011 Så forventer vi, at der ligger information på hjemmesiden på mandag ....

• #59   23. okt 2011 Tinka, på zooplus?

• #60   23. okt 2011 Jeanne - Jeg køber det i Pet World. (fordi det er nærmest). Maxi Zoo og Plantorama har også tilbud på det af og til.
    Men ja, på zooplus har jeg også før købt tørfoder, når der ikke lige har været tilbud i Petworld. Så prøver jeg som regel lidt forskellige slags, når man nu alligevel skal bestille.

• #61   24. okt 2011 her er svaret fra Arion

Hej Pia Mortensen

Som før nævnt er jeg først blevet opmærksom på problemet her til morgen – har i den forbindelse kontaktet producenten som bekræfter (via undersøgt parallelprøve på fabrikken) at der er lavet et parti med et for højt vandindhold – dette er d.d. kaldt tilbage fra samtlige vore forhandler.

Fejlen står ikke til at ændre, men i fremtiden har producenten lovet at kontrolprocessen sker mens produktionen løber, og ikke når produktionen er færdiggjort.

Dermed er man 100% sikker på at vandindholdet ikke bliver for højt.

Jeg kan kun undskylde det skete, og håber med ovennævnte tiltag at have forebygget fejl i fremtiden, samt genoprettet tilliden til vort koncept.

De er velkommen til at bringe min meddelelse på kattegalleriet.

Med venlig hilsen

Natural Brande A/S

Direktør

Peter Olesen

• #62   24. okt 2011 Alcyone: Tusind tak for indlægget.. Det er også den besked jeg har fået fra min forhandler *S* Så nu ved vi da i det mindste hvad der var galt med foderet og hvor er det altså dejligt at de fremover vil tjekke fodret under produktionen.. Skønt at det bliver taget seriøst :o)

• #63   24. okt 2011 Jeg skifter IKKE fodermærke.. Det er et uheld som der er rettet op på og jeg og misserne har været SÅ tilfreds med Arion, så jeg ser ingen grund til ikke at fortsætte med det :o)

• #64   24. okt 2011 Tak for det, Alcyone.

• #65   24. okt 2011 Det drejer sig om <b>bats nr. 512539 killingefoder</b>, så tjek lige jeres poser.

• #66   24. okt 2011 Det kan ikke kun dreje sig om killinge foderet, for jeg har haft to dårlig poser af Large Breed.. Men de vil gøre noget ved det og det er det vigtigste. For er eller rigtig tilfreds med deres foder smiley

• #67   24. okt 2011 jeg vil ikke hænge nogen firmaer ud.... jeg har gjort det til den vane at lugte til foderet når jeg åbner en ny sæk ( fodrer med Royal canin ) hvis jeg ikke synes det lugter som det plejer ringer jeg til RC og beder om at få en ny sæk og det får jeg så.... jeg tager INGEN chancer hvad maden angår... de firmaer tjener penge nok til at retunere en sæk i ny og næ ( de får selvfølgelig ) den " dårlige " sæk retur....

Har fodret med Arion synes bare pelsen blev mat og der lå mange rester rundt om skålene, derfor skiftede vi

• #68   25. okt 2011 Jeg har også lige skrevet til Arion omkring mit Large Breed, som jeg jo har smidt kvitteringen ud på.

Jeg fik svar efter MEGET kort tid, og han ville informere Petworld om at jeg ville komme og bytte sækken til en sæk Kitten!

Super god service efter min mening! smiley

• #69   25. okt 2011 Jeanne P> Zooplus forhandler ikke Arion:-)

• #70   12. nov 2012 jeg har to sække ved ikke hvilken en kitten og en til strilicerede men hunkatten har tynd mave =S har skrevet til dem håber at høre fra dem

Kommentér på:
Til jer der fodre med Arion kitten

Annonce