{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

Ændret adfærd - hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej KG.

Jeg står i en lidt underlig situation hvis jeg selv skal sige det.
Jeg er ejer af to skønne bengal katte, Baloo på et år og Nando på lidt over fem måneder.
Jeg købte Nando for omkring tre måneder siden, da min anden kat var blevet en smule ensom. De to blev rigtig gode venner ret hurtigt, og siden da har de været mere eller mindre uadskillelige.
Igår var så dagen hvor Nando skulle kestreres (Baloo er kastreret), da vi kom hjem ville Baloo gerne lugte til Nando, især bagi og det fik han også lov til. Da Nando blev friskere efter narkosen begyndte han selfølgelig at gå rundt i huset, og der startede balladen.
Baloo begyndte at hvæse af Nando, han fulgte ham rundt i alle rum, ligesom da Nando lige var flyttet ind. Baloo hvæste endda af mig, hvilket jeg aldrig har oplevet før. Nando forstår ingenting for han prøver jo at lege med Baloo, men han bliver slået på og hvæset af i stedet.

Baloo HADER dyrlæger, og derfor tænker jeg lidt at Nando måske lugter stærkt af dyrlæge, men jeg ved ikke om det kan give anledning til den voldsomme adfærdsændring hos Baloo?

Har i nogle ideer til hvad jeg kan gør, måske bade Nando?
Og har i selv oplevet noget lignende?

Mvh. en bekymret missemor


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ændret adfærd - hjælp!
  • #1   20. apr 2011 Jeg oplevede PRÆCIS det samme mellem Misse og Tulle, da jeg fik Tulle steriliseret...
    Der er nok ikke meget andet at gøre, end at lade dem selv finde ud af det..
    Og så bare væbne dig med tålmodighed..


  • #3   20. apr 2011 Tak for jeres svar!
    det beroliger en del, at andre har oplevet det samme. Jeg må væbne mig med tilmodighed smiley


  • #4   20. apr 2011 Jo det er sikkert lugten der spiller ind, jeg kender det fra mine egne. Det du kan gøre er at tage enten et tæppe der lugter af kattene og gnider Nando godt og grundigt ind i det. Du kan osse tage en af dine brugte trøjer, gerne nattøj, og gør det samme. På den måde kan du hjælpe lidt til.
    Baloo reagerer sikkert osse på Nando fordi han ikke er helt sig selv endnu. Dyr opfatter meget hurtigt ændret adfærd, katte i særdeleshed. Det kan give den reaktion, som du har oplevet.


  • #5   20. apr 2011 Nej, det er ikke ualmindeligt med sådan en adfærdig efter dyrlægebesøg. Pas nu endelig på, at de ikke ender i en rigtig slåskamp, for sådan noget glemmer katte ikke så nemt igen, og det kan ende med at blive umuligt at sammenføre dem. Så hellere lade den lille dunste af, gnid den godt med noget tøj, der lugter af dig osv., og så lade dem komme sammen igen, når den lille er helt normal - også adfærdsmæssigt efter narkosen.

  • #6   21. apr 2011 Hej jeg har lige fået neu min main coon og da hun kom hjem efter 3 dage blev hun modtaget med masser af kærlighed fra vores Tyrkisk Angora og hun smider sig rundt på gulvet og i sofaen for at gøre sig lækker over for os smiley så vi har ikke haft problemer i den forbindelse smiley håber den falder til ro inden længe smiley

Kommentér på:
Ændret adfærd - hjælp!

Annonce