{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.503 visninger | Oprettet:

Anne Katrine N
Anne Katrine N
Tilmeldt:
8. sep 2009
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 25

Killing på 9 uger, med diarré {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået en killing på 9 uger, som blev forladt af sin mor, da hun var 5 uger. Lige siden jeg fik hende, har hun haft diarré... Det er så synd for hende, for hun er så lille og der er nærmest som om hun bliver flov når det sker. Hun ligger sig i et hjørne og virker lidt nervøs, men vil gerne putte, når jeg kommer og tager hende op.
Hun havde lært at spise tørfoder da jeg fik hende, så det får hun stadig. Har haft hende til dyrlægen, men han kunne ikke finde nogle problemer eller sygdomme, han bad mig bare om at vente et stykke tid og se om det blev bedre. Jeg er bare ikke så tålmodig... Så jeg håber der er nogle af jer, som har haft samme problem med en killing på samme alder og hvad i gjorde ved det?
Har samtidig svært ved at lære hende, at bruge kattebakken på denne måde og det skulle hun ellers gerne lære, meget snart. HJÆLP MIG OG MIN LILLE PRINSESSE!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing på 9 uger, med diarré
  • #1   13. sep 2009 Min ene hittekilling døjede også med diarre. Det blev afhjulpet af killingfoder med a38, kylling og ris, meget gerne blandet med modermælkserstatning da de taber sig meget med diarre. Desuden fik han Pro-kolin hver gang der var diarre og det plejer altid at hjælpe. Pro-kolinen gør at den går ind at stopper diarren så killingen kan optage alle de nødvendige næringsstoffer..
    Held og lykke med det hele:-)


  • #2   13. sep 2009 Anne... De 2 moderløse killinger jeg har, dem sætter jeg i kattebakken hver time og roser med en godbid ( kogt hakket hjerte ) hver gang der er resultat *S* fodre du med babycat ? eller hvad fodre du killingen med ???

  • #3   14. sep 2009 Jeg gentager lige mig selv fra en anden tråd:

    Køb en tube Diarsanyl.

    Det indeholder de mineraler og salte, som katte med diarré nemt kommer i underskud med.
    Det minder indholdsmæssigt meget om Zoolac (som jeg ikke synes hjælper) men desuden indeholder Diarsanyl Montmorrillonite Benzonite, som er en specialbehandlet lerart, som virker som en "magnet" på bakterier, toxiner og visse vira, som den fører ud med afføringen.

    Samtidig danner den en beskyttende hinde på tarmvæggen.
    I farve og konsistens minder det meget om kattemalt og gives på samme måde.

    Jeg gav det til bitte-små hittekillinger og fik has på deres voldsomme diarré.

    At mislingen ikke bruger bakken, skyldes sikkert, at den forbinder bakken med ubehag, for den er jo nok hudløs bagi, og så gør det ondt at have afføring.
    Jeg smurte mine små hittemislingers numsehuller med Locobase Repair (håndkøb på f.eks. apoteket og ret billig) efter forsigtigt at have vasket dem med lunkent vand og duppet dem tørre.
    Repair både heler og danner en beskyttende hinde på huden.



  • #4   14. sep 2009 Hvor kan man købe de ting? Hos dyrlægen?
    Jeg tror nogle af jer har misforstået, ellers har jeg bare glemt at skrive det smiley hun har ikke haft det i 4 uger, jeg har kun haft hende i 6 dage, så det er ikke så længe og nu har hun ikke haft det siden i går aftes og hun fik det rimelig tit i går og i forgårs ellers, så det kan være det er ved at gå over.
    Ja, det lyder da som om jeg må finde mig en anden dyrlæge.. Har ellers haft succes med ham her, flere gange.


Kommentér på:
Killing på 9 uger, med diarré

Annonce