{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
445 visninger | Oprettet:

Årsag til Angreb {{forumTopicSubject}}

Hej ALLE.
Min Maine Coon pige på godt 2 år har i går haft mobil-dyrlæge her hjemme ( pga. har K.PTSD + venter på operation) Grunden er hendes 2 poly-poter/tæer/klør på begge forben. Da hun kan være lidt af en “hystade” ?? … og dertil er møg’ forkælet - har jeg altid gået til min dyrlæge for klo-klip, og forrige gang fortalte min dyrlæge at den ene poly-klo var misdannet, og sikkert har været det fra fødslen ( da hun er “3-farvet” og jeg ikke ser super-godt har jeg ikke selv haft bemærket det, men så her i går sagde den udførende dyrlæge at hun har dobbelt-klør’ på begge poly-poter … og deraf også grunden til at når de blir’ for lange, hænger hun fast i alting. Hun har fået smertestillende et stykke tid ( fordi jeg troede jeg kunne ta’ til dyrlægen), og har lidt tilbage. Men nu til problemet : Hun mjaver’ og ser direkte på mig “lige som hjælp mig Nu blik” for derefter at angribe mine ben med både bid og klør’ - sådan for Alvor … ( Hun har gjort det et par gange før i tiden pga. Smerter “tror jeg”). Har kontaktet dyrlægen både i aftes og i dag pga. hendes Adfærd … ( skal lige siges at hun var i stærk bedøvelse på mit køkkenbord, da dyrlægen så bedst kunne se og klippe klør’ og bagefter fik hun en opvågnings-sprøjte, som hun var længe om at reagere på). Er Så Vildt bekymret for hende … ???????? … Dyrlægen siger hun ER smertedækket i 24 timer med det jeg giver hende … Hun er mit ET og ALT ?? … Har kun hende i mit liv. En oplysning mere, hun er stadig FERTIL, da jeg troede, efter 2 x PTSD forløb - at jeg ville blive OK’ nok til “lige” at få et kuld killinger på hende inden hun skulle ( NU Skal) Neutralisseres. Har andre oplevet angreb fra ellers kærligste Kat ?????? ?… Nogen forslag ( ud over Neu.) ??????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Årsag til Angreb
  • #1   9. jan Claudia.??????

    profilbillede
  • #2   9. jan at hun angriber dig nu, hænger nok sammen med bedøvelsen + opvågningen. Det kan godt påvirke hjernen. Har selv set en kat som forsøgte at kravle op af en glat væg for så at lade sig falde ned på ryggen. flere gange, indtil jeg satte den i transportkassen

    tænker at hun er for forkælet. Hun har det helt sikkert som blommen i et æg, men man må godt sætte grænser for katten.
    tror ikke på at hun har ondt. Men nok mere fordi hun er en dame med stort D. Hunkatte kan være strenge og med egen mening om tingene.
    min Fie bider fx i næser -så der flyder blod. Kida bider bare i armen hvis hun ikke får opmærksomhed. Pippi bider ikke

    måske hun skal mere udfordringer i sin hverdag. måske en legekammerart?



  • #3   10. jan Hej Anja. Mange tak for dit svar. Ja, hun er noget af en DIVA ( hun er faktisk Dronningen i huset’ - fordi hun har fået lov) Har mest haft hankatte gennem livet, og de er jo helt anderledes og mere “afhængige “tumble” babyer”. Hun er nu holdt op med at angribe, og i morgen er sidste dag med Smertestillende, hvilket er godt, for tror det må være det der tar’ hendes appetit, hun spiser næsten kun ved håndfodring med vita kraft bløde stænger, Og tror medicinen gir’ hende lidt kvalme ( for det er sket før). Ja, trods stor indhegnet Altan - Tror jeg også hun savner en legekammerat, og også kun fordi jeg havde “planlagt” et enkelt kuld, før Neu. At det ikke er sket. Men i næste md. Må det ske’ - for jeg ved hvor krævende det er ( har prøvet en gang før at få planlagte killinger, og det var super-hårdt, trods jeg var 12 år yngre) Så den store DRØM må afsluttes … Når hun nu er blevet 2 år, tror du så det er udelukket med en drenge-legekammerat til hende ?.. Ved godt man siger at lige køn leger bedst … Men 2 DIVA’er blir nok for meget. Tænker en jævnaldrende … Men det bliver måske umuligt - med sammenføring ?… En killing tror jeg bare bliver “for stor en mundfuld” som jeg har det i øjeblikket. Kan opfylde Alle hendes behov, bortset fra det at køre’ hende fysisk træt, da intet legetøj er spændende nok for “Damen”. Så ja - hun trænger til at få brændt mere fysisk krudt af. Har haft hende siden hun var 12 uger, og den gang var en bror hendes bedste legekammerat, men det er jo læææænge’ siden. “Sjovt” du også har et par stride piger … Så kender du det.

  • #4   10. jan Ps. De 2 dobbelte poly klør har helt sikkert gjort ondt hver gang hun har hængt fast i noget, for alt for nemt at få stof’ting ind mellem dem og ikke selv få dem fri. Vil mene at når en kat hyperventilerer i de situationer ( har bare aldrig oplevet det med andre katte jeg har haft, det med at hyperventilere.) Må det være stærke smerter og stress. + mobil-dyrlægen kom til at klippe for langt ned’ på en negl, så den blødte. Men måske jeg er for “pyldret” …

  • #5   10. jan To hunner ville nok lege bedst, hvis jeg skal være helt ærlig smiley så det ville jeg nok gå med. Men at sætte to voksne katte sammen er lidt af en opgave også. Det sikreste ville være at tage en killing.

    Derudover skal hun vel have fjernet den ene af dobbeltklørerne, så de ikke blicer ved med at sætte sig fast i ting?


  • #6   12. jan Hvis katten ikke har stamtavle, tjener det ikke det store formål at have killinger på hende. Og en defekt klo kan der gøres noget ved. Hvad har dyrlægen af planer med kloen?

    Min ene kat fik amputeret det yderste led af en tå, da hun også havde en defekt klo. Og nej, hun er ikke Polydactyl, da vi ikke må avle på poly indenfor Fifé.


  • #7   13. jan Jeg tror at hun både er stresset men også generet af de smerter som det må have forvoldt hende med de kløer.
    Du må aldrig se en kat i øjnene når de er i angrebs-mode. så er det en krigserklæring.

    Du kan sagtens sammenføre en 2 årig med en killing.
    2 hunner er nok bedst, men uanset, så sørg for, at få en der er neutraliseret.


Kommentér på:
Årsag til Angreb

Annonce