{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.909 visninger | Oprettet:

Anna R
Anna R
Tilmeldt:
31. aug 2020
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hvor længe kan katten være alene? {{forumTopicSubject}}

Goddag med-katteejere!
Jeg er førstegangs kattemor til Feline. Hun er lige under 4 måneder gammel og er en mega skøn misser.
Jeg har et spørgsmål til jer prof katteejere: hvor længe kan en kat være alene? Både som killing, men også når hun bliver ældre? Jeg kan ikke rigtig google mig frem til er svar smiley
På forhånd tak for alle råd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor længe kan katten være alene?
  • #1   1. sep 2020 Katten skal tilses mindst en gang i døgnet - uanset alder.

  • #2   1. sep 2020 Ja den skal tilses en gang i døgnet, men det tilsyn skal ikke bare være hej og farvel igen, min ene kat trives ikke, og tager flere dage om, at blive sig selv, når jeg har været afsted en uge og han har haft besøg 2 timer hver dag, og det selvom han har min anden kat som selskab.
    Det bedste er, hvis du kan få nogen til at overnatte i din bolig, men gerne mere og vigtigt med en killing, jeg ville helst at min killing eller kat bliver passet i mit hjem, men ellers passes hjemme hos en du stoler på, hvor der helst ikke skal være andre dyr, eller et rum for den selv, så der ikke opstår konflikter og for meget stres, og den ikke ved et uheld bliver lukket ud.


  • Anna R
    Anna R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   1. sep 2020 Okay, det gjorde mig lidt klogere. Fandt et sted hvor der står, at en kat på 4-5 måneder må være alene i max 5 timer. Kan det passe?

  • #4   1. sep 2020 Så bliver det svært at passe et fuldtidsjob...

  • #5   1. sep 2020 Max 12 timer som udgangspunkt vil jeg sige.

    Men kommer ant på katten. Jeg har indekatte som er selvskabskatte. Så at efterlade dem for længe alene vil være synd.

    Har man en meget selvstændig kat som går fritløbende rundt og møder folk ude i nabolaget så vil jeg sige at den skal tilses mindst 1 gang i døgnet.


  • #6   1. sep 2020 man kan godt gå på arbejde/i skole selvom at man har en killing

    det optimale er at have to killinger, så de kan underholde hinanden. men har man kun mulighed for en, ja så sørger man for at der er mad, vand og masser af underholdning
    de fleste katte/killinger sover når man ikke er hjemme (de fleste- for der er nogen som kan rydde en hel lejlighed når man er væk)

    men ikke noget med overnatninger når den ikke er ældre smiley smiley


  • #7   2. sep 2020 Bare lige smiley Dyrværnsloven Paragraf 3 stk. 3 , siger det klart. smiley https://danskelove.dk/dyrev%C3%A6rnsloven

  • #8   5. sep 2020 Er det en selskabs race, så skal man være mere hjemme end ellers. Med en indekat er man endnu mere forpligtet, da de let kan blive understimulerede, adfærdsvanskelige mm. Med andre ord. Indekat forpligter mere. Alternativ er, at du får 2. Men kommer du hjem og bliver de fleste dage hjemme efter job, så bør det ikke give problmer, såfremt du er aktiv med den og den bliver kælet, aktiveret evt, trænet mm.

    Udekatte får langt mere på opleveren end indekatte. De får så også alle risici ved at være udekat.

    Jeg har været på hospitalet siden tirsdag eftermiddag og er her nok til mandag. Min nabo fodrer, renser bakke og hygger med hende morgen og aften. Min veninde kommer og er hos hende 1-1,5 time hver middag. Trods det kan de mærke at hun er i underskud. Jeg har også været meget hjemme siden jeg fik hende. Det er anden gang hun er alene en uges tid. Det fungere dog super godt med naboen og min veninde. smiley

    Tillykke med den lille dame smiley


Kommentér på:
Hvor længe kan katten være alene?

Annonce