{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp!!min kat skal måske aflives.
  • #1   8. feb 2008 Jeg håber sørme ikke I har tænkt jer at aflive katten fordi den leger!!!!! Det gørkatte/killinger, og det burde I da have vidst inden I fik killinger...hvorfor lader I overhovedet en gammel kat få killinger??

  • #2   8. feb 2008 WHAT


  • #3   8. feb 2008 ville finde et nyt hjem til killingen hvis den er for voldsom, for det ville være synd at aflive moren bare fordi hun ikke har overskud til en legesyg killing.

  • #4   8. feb 2008 Hvis der ABSSOLUT skal aflivning på tale - hvorfor så ikke aflive den kat der ikke har det så godt??

    Men overvej da lige et andet hjem INDEN snakken om aflivning starter...


  • #5   8. feb 2008 nej det er den unge der bliver aflivet, og det var heller ikke med vilje, her hvor vi bor lever der mange han katte så vi troede at hun var blevet lidt tyk, og da hun fødte sin første killing fandt vi ud af at hun var gravid.

  • #6   8. feb 2008 Jeg er målløs... man afliver sgu da ikke en lille frisk legesyg killing.... og en så gammel kat er slet ikke i form til at få killinger. Dine forældre burde tænke sig lidt om inden de lukker en hunkat ud til hankattene... risikoen for at der kommer killinger ud af den leg, er ret stor....

  • #7   8. feb 2008 Jeg vil godt nok give jer ret.. Aflive en killing fordi den er legesyg... hmmmmm.. ja så har man hørt det med!!!!!!!!!!!!!! Ej seriøst det kan da ikke være dit alvor???? Så hellere finde et godt hjem til den når/hvis den er gammel nok!!!!!

  • #8   8. feb 2008 Sasja som moren hedder kan overhovedt ikke få fred for Gaia som den unge hedder, vi er ved og få spat af hende. Sasja hun smæker Gaia en men Gaia vil ikke stoppe så nu er mine forældre ved og blive træt af det. Sasja er også ca. 12 år gammel, og skal have lidt ro siger de. citat start: "er det ikke også synd for Sasja at hun skal lide under dette? hun er jo en gammel kat nu og skal have ro" citat slut

  • #9   8. feb 2008 HMM i troede den var blevet tyk. Har du nogensinde hørt om at få en kat steriliseret!!!

  • #10   8. feb 2008 det vil fa.... også være synd, HUN ER ÅR GAMMEL CA, hun får p-piller om søndagen

  • #11   8. feb 2008 Hvor gammel er den killing???

  • #12   8. feb 2008 2 år den 20 juni

  • #13   8. feb 2008 "det vil fa.... også være synd, HUN ER ÅR 12 GAMMEL CA, hun får p-piller om søndagen" den gamle


  • #14   8. feb 2008 Så skynd dig og find et godt hjem til den.. hellere det end og få den aflivet!!! Du kan jo oprette den inde i markedt!!!!

  • #15   8. feb 2008 Ohh My Good...

    Må hellere bare holde min mund...


  • #16   8. feb 2008 Altså, tag det lige roligt, folkens, og formuler jer ordentligt smiley

    Kristoffer er 13 år og spørger hvad han kan gøre, så det netop ikke bliver resultatet at der bliver aflivet en kat. Det er jo ikke ham der sidder med den endelige beslutning her, men derimod hans forældre.

    Så kom med nogle gode, saglige råd, så Kristoffer kan vise tråden her til hans forældre.

    Kristoffer: Jeg tror din kat leger med dens mor, fordi den godt kan lide selskabet smiley Måske I kunne anskaffe jer en anden ung kat, så de to unge kunne holde hinanden i ørene, og så morkatten kan få lidt fred? Og så synes jeg at det ville være en god idé at få morkatten steriliseret, så I ikke resikerer flere ups-kuld på en i forvejen svag kat smiley

    Held og lykke herfra.


  • #17   8. feb 2008 nej for vis hun flytter, flytter jeg med, hun er min allerbedste ven, jeg er blevet mobbet i 4 år måske, jeg er flyttet skole så jeg kan ikke undvære hende

  • #18   8. feb 2008 NEJ DET HAR JEG IKKE SAGT! det er mine forældre det vil det

  • #19   8. feb 2008 Cemile H
    Er helt enig med dig her - folk er ret hurtige til at dømme og angribe..

    Ja det er da trist at der er aflivning på tale, men det er vist ikke Kristoffer der har sagt det skal ske, så ville han jo næppe søge Jeres råd og vejledning..

    Kristoffer P - Jeg håber i kan finde en løsning - evt. lade den gamle få time outs hvor de er lukket hver for sig, eller beskæftige den unge så hun bliver kørt træt af at lege med Jer i stedet for at jagte mor..

    Held og lykke


  • #20   8. feb 2008 Men det må da være bedre den får sig et nyt hjem end den blir aflivet??? Kan du ikke snakke med dine forældre??

  • #21   8. feb 2008 Dine forældre burde havde tænkt på det noget før!!! De burde havde overvejet om deres gamle kat kan klare at have en killing. Altså.. Alle ved da at killinger er MEGET legesyge, de skal undersøge alt, drille alt, og lege med alt det, der kan leges med.

    Det er mere synd for killingen, end den gamle kat. Altså det er da synd, den skal aflives bare fordi den følger sin naturlige gang.

    Så synes jeg at du burde sige til dine forældre at killingen har det bedre, hvis den kommer et andet sted og bo. Den er jo en killing og har hele livet foran sig.

    Føj siger jeg bare.. Bryder mig bestemt ikke om folk, der bare vil aflive dyr, fordi de er besvælige uden at være besværlige på en unormal måde.


  • #22   8. feb 2008 Kristoffer: Ja, du kunne jo købe noget godt legetøj til din kat og så få kørt hende godt træt med div. vilde lege smiley Vores er fx. vilde med fjerpinde + vi klikkertræner dem ind imellem. Alt det er med til at aktivere dem.

  • #23   8. feb 2008 hende her hun er ekstremt legesyg og sur fordi at hun er blevet sterreliseret

  • #24   8. feb 2008 jeg har prøvet klikketræning men det dur ikke

  • #25   8. feb 2008 Kristoffer
    Hos alle katte er der et heraki - de stærke/unge styrer, så der er nok ved at komme en ny rangorden hos jeres katte
    Den "lille" på 2 år er nok ved at vise "mor" på 12 at nu overtager hun. Og da hun er ung od stærk, må mor overgive sig på et tidspunkt.
    Det er der ikke så meget i kan gøre ved.

    Men - dine forældre burde overveje at neutralisere jeres katte. En hunkat på 10 med killinger er ikke optimalt.
    Hun burde have fået fred for sine hormoner ( steriliseret) for længe siden.
    P-Piller i flere år er skadeligt for katte, så overvej at få "ungen" neutraliseret nu - istedet for at aflive.


  • #26   8. feb 2008 Kristoffer:

    Jeg er hel sikker på at katte ikke tænker over om de er neutraliseret eller ej.. smiley


  • #27   8. feb 2008 Kristoffer: Det kræver godt med tålmodighed at klikkertræne. Katte kan jo ikke trænes på samme måde som en hund. Røskva kan både stejle, komme, og hoppe på kommando. Men hun nægter at gøre noget som helst, hvis ikke hun ved at der vanker en ekstra lækker godbid bagefter.

  • #28   8. feb 2008 hvad betyder neutraliseret?

  • #29   8. feb 2008 Kristoffer,
    Hvis den gamle kat ikke har det for godt, så vil det være en meget god ide, at få hende undersøgt af en dyrlæge! Det synes jeg du skulle bede dine forældre om, inden de griber til aflivning af din kat.

    Jeg tror ikke at din kat er sur, fordi hun er blevet neutraliseret. Hun ville nok være mere sur, hvis hun IKKE var blevet neutraliseret. Legesyg er hun nok fordi hun er så ung, og så er der nogle katte, der bare har krudt bagi. Prøv at lege noget mere med hende, så hun ikke opsøger sin mor så meget.

    Kan hun forresten komme ud?


  • #30   8. feb 2008 Neutraliseret, det er ligesom stereliseret.

  • #31   8. feb 2008 JA. Hun kan hoppe ud og ind af vinduerne via de står åben

  • #32   8. feb 2008 Når hun kan komme ind og ud ad vinduerne, så vil jeg da næsten tro, at hun begynder at være mere ude nu hvor det snart bliver forår. Så får den gamle kat da ro så længe smiley

    Hvis kattene er sure på hinanden, så kan I evt. prøve at købe noget Feliway, der er et duftstof, der virker beroligende på (nogle) katte.

    Som Polycats skriver så er det naturligt at den yngste kat kæmper for at "overtage" den gamles plads.
    Men jeg tænker også, at den gamle måske er syg, (du skrev hun ikke havde det for godt) og så er det også naturligt for en kat at "mobbe" den. Jeg synes at 12 år er en høj alder for en kat der har fået p-piller. P-piller er nemlig ikke sunde for katte. Så bed dine forældre om at få den gamle kat undersøgt hos dyrlægen! Prøv at snakke med dine forældre om det. Det dur jo ikke at de afliver en sund og rask kat, og gør deres søn enormt ked af det.


  • #33   8. feb 2008 Kristoffer.

    Du skal vide at jeg virkelig føler med dig og med din kat.

    Dine forældre har sagt og nu kopierer jeg lige det du skrev:

    citat start: "er det ikke også synd for Sasja at hun skal lide under dette? hun er jo en gammel kat nu og skal have ro" citat slut

    Du kan jo vise dine forældre det jeg skriver her:

    Til Kristoffers forældre.

    I har som de voksne haft ansvaret for hvorvidt jeres gamle kat kunne blive med killinger eller ej. Dernæst lader I jeres søn beholde en af disse killinger. Nu 1½ år senere appellerer I til hans medfølelse og forståelse for at Sasja, jeres gamle kat, ikke skal lide under en naturlig adfærd hos Kristoffers kat. Burde I som de voksne ikke havde tænkt så langt, inden I lod Kristoffer beholde den killing?

    Hvor er jeres medfølelse og forståelse for jeres søn? Hvordan kan man som forældre, spille på en 13 årig drengs medfølelse for den gamle kat og bede ham forstå at I ønsker at aflive den kat som han er knyttet til? Hvilke værdier er det I som forældre ønsker jeres søn skal lære? For jeres søn skyld, for slet ikke at nævne katten, bør I søge at løse problemet, fremfor blot at fjerne det på en så kynisk en måde.

    En forarget
    Mai - mor til 5


  • #34   8. feb 2008 Flot formuleret Mai T !!!!

  • #35   8. feb 2008 Enig Mai ! det er virkelig sandt .. jeg er skam også dybt foraget !

  • #36   8. feb 2008 Ja jeg kan kun være enig med dig Mai.

    Kristoffer jeg synes slet ikke dine forældre kan være det bekendt over for dig. Du er vokset op sammen med Sasja går jeg ud fra eftersom I næsten er lige gamle.

    Du skriver selv at du er blevet moppet og har måtte skifte skole. Det er aldrig sjovt at blive moppet og være skubbet ud fra fællesskabet. Så får Sasja i en høj alder en killing Gaia, som de lader dig beholde og som bliver en god ven du kan fortælle alle dine hemmeligheder til, putte og kramme med, lege med og som du føler dig tryg ved.

    Nu hvor de så synes hun er blevet et problem forventer de at du bare skal gå med til at hun bliver enten aflivet eller skal flytte. Det må jeg sige jeg slet ikke forstår. Gaia opfører sig jo som en hver anden 2 årig kat vil gøre og hun er din bedste ven.

    Der er muligheden for at I lader Sasja og Gaia få fred for hinanden i perioder. Måske kan du have Gaia på dit værelse og Sasja kan være i stuen så hun får lidt fred. Gaia er i en alder hvor hun garanteret forsøger at tage pladsen som førerkat fordi hun er yngst og kan mærke hendes mor ikke er så stærk mere pga. hendes alder. Jeg tror at så snart Sasja erkender at slaget er tabt vil der sikkert falde mere ro over gemytterne.

    En Feliway som nogen nævner er også en god ting til at dæmpe gemytterne lidt med. Jeg har selv haft gavn af det herhjemme.

    Kristoffer jeg håber virkelig at dine forældrer tænker sig om en ekstra gang, før de sårer deres søn ved at tvinge dig til at skal skilles fra Gaia. Jeg mener at de er helt forkert på den.



  • #37   8. feb 2008 dejligt at se at nogle voksne lige tænker over det er en 13 årrige dreng i skriver til, godt skrevet cemile mai og janni!

    kristoffer jeg håber i finder en løsning, så du ikke skal skille dig af med din bedste ven!


  • #38   10. feb 2008 til Mai T

    vi beholte den kat som var levene, vis du har set hvad der står under hende kan du se at hun var den eneste fødte på et kuld på fire.


Kommentér på:
hjælp!!min kat skal måske aflives.

Annonce