{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
581 visninger | Oprettet:

Kattesammenføring - hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer! smiley
Blixen fik for lidt over en uge siden en 'lillesøster', Helga, der også er en sibirisk skovkat. De første dage boede Helga i sit eget rum for at falde lidt til, og efter et par dage åbnede vi døren på klem, så de kunne se hinanden gennem sprækken. Vi førte også dufte frem og tilbage ved at bytte rundt på duftkilder som tæpper, legetøj og kurve.
Da de så fik lov at mødes var de nysgerrige og duftede til hinanden, lidt knurren og lidt hvæsen, men ikke mere end dyrlægen havde fortalt at vi kunne forvente.
Nu har de så levet sammen i huset siden i fredags, og jeg er i tvivl om deres kemi.
Få gange har jeg set Blixen vaske Helga ved at slikke hende i hovedet eller langs ryggen, men det meste af tiden går de hver deres vej og sover forskellige steder. Når de er vågne og lige får øje på hinanden jager de hinanden rundt i huset i vilde fangelege. Det udvikler sig til favntag, hvor de har hinanden i en slags 'lås' og det kan ligne at der bliver bidt. Det ligner ikke at kløerne er ude. Der kan være lyd på her som miav og få gange hvæsen.
Kan mine katte ikke lide hinanden eller skal jeg være lidt mere tålmodig? Er de i gange med at etablere hierarki? Jeg er bekymret for, at de bare ikke 'kan lide hinanden' og så er det jo næsten synd, at de skal bo her sammen.
Mange hilsner,
Melanie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattesammenføring - hvordan?
  • #1   19. aug 2019 nr 1 så kan man ikke tvinge katte til at være bedste venner

    det tager tid.

    og så har du haft hende i lidt over 1 uge, og allerede er de begyndt at vaske hinanden.....
    så går sammenføringen altså hammer godt
    normalt siger man 2-3 uger så vil de kunne være i samme rum uden at se sure ud på hinanden... Og dine vasker hinanden.

    så det skal nok komme. giv dem lidt tid. det skal nok komme

    jeg har selv lige fået en voksen hankat hjem i sidste weekend, og han har så også været her i en uges tid.
    og jeg syntes at det er gået nemt. for han er faldet godt til. er så småt begyndt at lege med de andre katte
    men der er da ingen som er begyndt at vaske hinanden.


  • #2   19. aug 2019 Hej Anja!
    Tak, for dit svar. Jeg ved godt, man ikke kan tvinge katte til at elske hinanden, jeg var mere i tvivl om, hvor tålmodig jeg bør være - ret så tålmodig, kan jeg forstå smiley
    Jeg giver dem lidt mere tid, Helga er faldet godt til og er meget killing med leg og mange lure, så jeg prøver at pakke bekymringerne af vejen og lade dem finde hinanden.

    Dejligt, at sammenføringen af dine katte også går godt!
    Mange hilsner,
    Melanie


  • #3   19. aug 2019 velbekomme

    det tager tid, nogle gange går det hurtigt og andre gange skal de bruge lidt mere tid.
    jeg er glad for at min nye dreng er så hurtig til at falde til.
    min flok er vant til at der ind imellem kommer en ny i flokken, så fra deres side går det stort set altid nemt. selvfølgelig skal de lige finde ud af dem der bestemmer hvad



Kommentér på:
Kattesammenføring - hvordan?

Annonce