Overrasket {{forumTopicSubject}}
En annonce på forsiden fangede mit øje tidligere, jeg hoppede ind og læste. En såkaldt "racekat", killinger, uden tavler, med en enkelt vaccination i bagagen. Forældrene så ikke ud til at være testede for noget som helst dvs. ingen garantier for hverken sundhed, racetypiskhed eller fremtiden.
BYBberen der solgte forlangte 3.000 kr for killingerne.
Så tænker jeg, betaler folk virkelig 3.000 kr for en kat som formentlig ikke engang er den påståede race, men et mix der - hvis man er heldig - ligner bare en bitte smule. Med kun en enkelt vaccine, ingen 2. vaccine, ingen neutralisering, intet. Før man får set sig om, så skal køber ofre yderligere 1.500-2.000 kr på katten i neutralisation samt anden vaccine. Så har h*n betalt 5.000 kr for katten.
Det sammen som mange opdrættere faktisk tager for en killing efter sundhedstestede og garanteret sunde linjer, med papirer, neutralisering mm.
Vil folk virkelig lade sig snyde? Jeg bliver så enormt gal på købernes vegne. Mest fordi sælgerne af disse "ægte kopier" er enormt gode til at manipulere og sælge - de får køberne overbevist om, at tavlen intet betyder, selvom den faktisk betyder rigtig meget ifht. sundhed, garanti osv.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
nov 2013
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Da min datter fik sine 2 skønne MCOer, var en nabo helt vild med dem, men ville ikke give så mange penge men det blev dyrt for ham.
Han fik fat i en blanding, lignede ikke MCO men var fluffy, de fik den fikset og vaccineret, men den blev mere og mere negativ og ville dem ikke, gemte sig under spisebordet og hvæsede af dem, og de skulle holde sig fra den, dyrlægens bud var,, vildkat vand til, at være ude og ikke egnet til kælekat og indekat i en børnefamilie, så den blev aflivet, den kat var ( regnede vi frem til) 500kr dyre end min datters ene kat.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Aldrig i livet om jeg ville give 3000 for en kat uden stamtavle og uden neutralisering..
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Når jeg skal have kat igen, skal det var en ren NFO, det er så meget nemmere, at alt er fixet, så man bare skal nyde katten Har forelsket mig i deres sind (ham på billedet, købte min veninde også, som ægte NFO uden tavle, dog "kun" for 1200).
okt 2014
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 6 Emner: 1 Svar: 85
En af de ting der især bekymrer mig (som NFO opdrætter) er også, at når en har købt en af disse tavleløse "ægte" katte, og den så bliver syg, så falder det jo tilbage på den race de påstår deres kat er - selvom det ikke er sikkert, at den pågældende syge kat er pågældende race, hverken halvt eller helt. Det er frustrerende som opdrætter, når man gør alt der står i sin magt, for at fokusere på sundhed og temperament, og så der sidder nogle kyniske mennesker der ødelægger ens arbejde. Det er også en af grundene til, at alle mine killinger bliver neutraliserede før de flytter herfra. Jeg vil ikke risikere, at de ender som pengemaskiner hos de forkerte mennesker.
okt 2011
Nu er du selv admin i "Alle os med kat(te)", tror vores holdninger er ret ens, til alle de tråde der bliver lagt op.
Synd, at katten har den "det er jo bare en kat", "køb og smid ud" status. Der burde være kørekort til dyr, og man bør læse om de dyr man anskaffer sig.
okt 2014
Men nok om det, det var lidt et sidespor.
Jeg ville bare ønske, at man kunne informere købere bedre inden de pludselig får købt "katten i sækken".
Jeg oplevede det på en udstilling i Herning. Et ældre ægtepar kom over til mig og spurgte om de måtte se en rigtig skovkat. De fik lov at hilse på vores kastrat dreng og de måbede, og viste mig et billede på telefonen af en fin korthåret sort huskat de havde købt for værende skovkat. Dem de havde købt den af havde bildt dem ind, at den ville blive langhåret når den blev ældre. Selvfølgelig var de glade for deres kat, men jeg er sikker på, at deres næste kat bliver en med stamtavle. Hvor var det synd for dem.
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 18 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
sep 2011
maj 2012
Men jeg syntes så til gengæld, at der burde være en gruppe til alle de " ægte" uden tavle, så når man kikker efter en kat i rasekategori, at det så altid er en ægte tavle kat man ser, som også ser ud som man forventer af rasen.
sep 2011
maj 2012
Jeg mener stadig der burde være krav om, at alle killinger som ikke skal indgå i registreret avl, skal fikses før overdragelse til ny ejer, uanset om det er en rasekat, blanding eller en huskat, det ville være så godt for de mange katte og give en meget bedre status til kattene som mange idag bare opfatter som noget de bare kan smide ud af døren for, at slippe af med dem
sep 2011
Mht. Kategorier så er der den der hedder Blandning Af Racer som tavleløse katte hører ind under. Men ejerne bliver sure hvis det nævnes - at deres kat ikke kan kategoriseres som racekat. Det er synd , da man så for mig at se gør katten til en genstand ala en Gucci-taske.
maj 2012
sep 2011
okt 2014
Man aner jo reelt ikke hvad ens huskat indeholder af gener
okt 2011
Det er så synd, at folk bliver taget sådan, med bukserne nede, de ved jo ikke bedre. Folk udnytter det bare, så de kan få mere for katten, for race katte koster jo meget, som mage siger.
Ang. velkost, så er jeg heller ikke så god til det, men jeg afviser sjældent, kun hvis der er få, meget fårlige, eller samme billeder. Skriver dog i kommentarfeltet, at hvis katten ikke har tavle, skal den under huskat, eller blanding af racer.
nov 2013
sep 2011
Overrasket