{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

Overrasket {{forumTopicSubject}}

En annonce på forsiden fangede mit øje tidligere, jeg hoppede ind og læste. En såkaldt "racekat", killinger, uden tavler, med en enkelt vaccination i bagagen. Forældrene så ikke ud til at være testede for noget som helst dvs. ingen garantier for hverken sundhed, racetypiskhed eller fremtiden.

BYBberen der solgte forlangte 3.000 kr for killingerne.

Så tænker jeg, betaler folk virkelig 3.000 kr for en kat som formentlig ikke engang er den påståede race, men et mix der - hvis man er heldig - ligner bare en bitte smule. Med kun en enkelt vaccine, ingen 2. vaccine, ingen neutralisering, intet. Før man får set sig om, så skal køber ofre yderligere 1.500-2.000 kr på katten i neutralisation samt anden vaccine. Så har h*n betalt 5.000 kr for katten.
Det sammen som mange opdrættere faktisk tager for en killing efter sundhedstestede og garanteret sunde linjer, med papirer, neutralisering mm.

Vil folk virkelig lade sig snyde? Jeg bliver så enormt gal på købernes vegne. Mest fordi sælgerne af disse "ægte kopier" er enormt gode til at manipulere og sælge - de får køberne overbevist om, at tavlen intet betyder, selvom den faktisk betyder rigtig meget ifht. sundhed, garanti osv.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overrasket
  • #3   13. jan 2015 Ja, der er desværre altid nogen, der hopper med på vognen, især fordi de så kan få en "racekat" til avl. smiley

• #5   13. jan 2015 Der er desværre mange, der bevidst fravælger en racekat med stamtavle, netop fordi den er fixet, inden den flytter. Der er gået mode i at avle på semi-langhårede blandinger og tjene penge på dem.

• #7   13. jan 2015 Ja desværre er folk så *****

Da min datter fik sine 2 skønne MCOer, var en nabo helt vild med dem, men ville ikke give så mange penge smiley men det blev dyrt for ham.
    Han fik fat i en blanding, lignede ikke MCO men var fluffy, de fik den fikset og vaccineret, men den blev mere og mere negativ og ville dem ikke, gemte sig under spisebordet og hvæsede af dem, og de skulle holde sig fra den, dyrlægens bud var,, vildkat vand til, at være ude og ikke egnet til kælekat og indekat i en børnefamilie, så den blev aflivet, den kat var ( regnede vi frem til) 500kr dyre end min datters ene kat. smiley

• #8   13. jan 2015 Der er jo desværre dem som bare vil snydes, og ja så er der dem som selv ønsker at avle små nuttede semilanghårede pelsbolde, for så kan de jo også tjene lidt penge, indtil de opdager at de ikke kan få dem solgt og dumper dem et tilfældigt sted til egen skæbne eller nogle andre der tager ansvaret for dem..

Aldrig i livet om jeg ville give 3000 for en kat uden stamtavle og uden neutralisering..

• #9   14. jan 2015 Aldrig om jeg ville give så meget, for en "langhåret huskat".
    Når jeg skal have kat igen, skal det var en ren NFO, det er så meget nemmere, at alt er fixet, så man bare skal nyde katten smiley Har forelsket mig i deres sind (ham på billedet, købte min veninde også, som ægte NFO uden tavle, dog "kun" for 1200).

• #10   14. jan 2015 NFO er også en fantastisk race smiley

En af de ting der især bekymrer mig (som NFO opdrætter) er også, at når en har købt en af disse tavleløse "ægte" katte, og den så bliver syg, så falder det jo tilbage på den race de påstår deres kat er - selvom det ikke er sikkert, at den pågældende syge kat er pågældende race, hverken halvt eller helt. Det er frustrerende som opdrætter, når man gør alt der står i sin magt, for at fokusere på sundhed og temperament, og så der sidder nogle kyniske mennesker der ødelægger ens arbejde. Det er også en af grundene til, at alle mine killinger bliver neutraliserede før de flytter herfra. Jeg vil ikke risikere, at de ender som pengemaskiner hos de forkerte mennesker.

• #11   14. jan 2015 Helt enig smiley Er ret vild med Alice, som du selv har beholdt. Var også ret glad for Edward og Billy smiley Må desværre kun have 2, og de er kun 1½ år endnu, så der går en del år, før jeg skal på jagt igen smiley
    Nu er du selv admin i "Alle os med kat(te)", tror vores holdninger er ret ens, til alle de tråde der bliver lagt op.
    Synd, at katten har den "det er jo bare en kat", "køb og smid ud" status. Der burde være kørekort til dyr, og man bør læse om de dyr man anskaffer sig.

• #12   14. jan 2015 Uh du kan se billeder af banditterne i deres nye hjem på min hjemmeside. De har det så godt og jeg er vildt stolt over det kuld smiley

Men nok om det, det var lidt et sidespor.

Jeg ville bare ønske, at man kunne informere købere bedre inden de pludselig får købt "katten i sækken".

Jeg oplevede det på en udstilling i Herning. Et ældre ægtepar kom over til mig og spurgte om de måtte se en rigtig skovkat. De fik lov at hilse på vores kastrat dreng og de måbede, og viste mig et billede på telefonen af en fin korthåret sort huskat de havde købt for værende skovkat. Dem de havde købt den af havde bildt dem ind, at den ville blive langhåret når den blev ældre. Selvfølgelig var de glade for deres kat, men jeg er sikker på, at deres næste kat bliver en med stamtavle. Hvor var det synd for dem.

• #13   15. jan 2015 Katte uden stamtavle bliver rask væk budt velkommen herinde, selv om de er oprettet i en racekat kategori. Det bliver de fordi mange herinde ikke ved bedre - ejerne heller ikke. Når der spørges indtil enten stamtavle eller stamnavn, så kommer der ikke noget svar. Katten bliver så heller ikke flyttet over i Blandning Af Racer fordi ejeren pinedød VIL benævne den som den race. Det er synd.

• #14   15. jan 2015 Jeg giver ikke 1000kr og derover for en med mindre den har en stamtavle. Så er jeg sikker på katten er iorden og at jeg rent faktisk får en kat af den race og med det sind jeg har stilet efter

• #15   15. jan 2015 Det med, at byde velkommen er ikke noget jeg gør så tit, men jeg afviser kun sjældent, og i mine øjne er en kat jo stadig en kat og velkommen på kattegalleriet og det afhænger ikke af om ejeren har valgt huskat, rasekat eller blanding!
    Men jeg syntes så til gengæld, at der burde være en gruppe til alle de " ægte" uden tavle, så når man kikker efter en kat i rasekategori, at det så altid er en ægte tavle kat man ser, som også ser ud som man forventer af rasen.

• #16   15. jan 2015 Jette, problemet med den løsning er at mange af de "ægte men uden tavle" katte tit alligevel er et mix, og kun har pelslængden tilfælles med tavle-kattene af den race. Når interesserede katte-købere så kigger på dem kan de tro at de er ægte.

• #17   15. jan 2015 Enig ingen diskussion der, og jeg ville aldrig få en " ægte uden tavle" fordi du ikke ved hvad du får og vil ikke betale for kopivare smiley men når folk søger om optagelse, så er en kat en kat og jeg vil ikke stå som dommer og sige deres kat ikke er sød nok eller ??? Så bliver den optaget, men jeg vil altid gøre opmærksom på problematiskken, at har den ikke tavle skal den ikke stå under rasen, men så længe der ikke er en gruppe hvor de så kan sætte deres kat ind er det et problem, og de opdrættere som tror på folk og ikke fikser før salg er en del af problemet, for de tilsyneladende ægte katte kommer et sted fra.
    Jeg mener stadig der burde være krav om, at alle killinger som ikke skal indgå i registreret avl, skal fikses før overdragelse til ny ejer, uanset om det er en rasekat, blanding eller en huskat, det ville være så godt for de mange katte og give en meget bedre status til kattene som mange idag bare opfatter som noget de bare kan smide ud af døren for, at slippe af med dem smiley

• #18   15. jan 2015 At katte skal fixes inden salg hvis de ikke er fra registreret opdrætter er en af mine kæpheste og har været det længe. Jeg er helt enig med dig.

Mht. Kategorier så er der den der hedder Blandning Af Racer som tavleløse katte hører ind under. Men ejerne bliver sure hvis det nævnes - at deres kat ikke kan kategoriseres som racekat. Det er synd , da man så for mig at se gør katten til en genstand ala en Gucci-taske.

• #19   15. jan 2015 Derfor kunne en kategori til " ægte uden tavle" være en løsning,,, ikke en opfordring smiley

• #20   15. jan 2015 Det synes jeg ikke. For så er vi lige vidt. Så tror uvidende stadig at katten er ægte - dvs race-ren

• #21   15. jan 2015 Jeg synes bare de skal deles i: 1. Racekatte 2. Hus- & blandingskatte
    Man aner jo reelt ikke hvad ens huskat indeholder af gener

• #23   15. jan 2015 Det vil jeg meget gerne, har du link til hjemmesiden? smiley

Det er så synd, at folk bliver taget sådan, med bukserne nede, de ved jo ikke bedre. Folk udnytter det bare, så de kan få mere for katten, for race katte koster jo meget, som mage siger.

Ang. velkost, så er jeg heller ikke så god til det, men jeg afviser sjældent, kun hvis der er få, meget fårlige, eller samme billeder. Skriver dog i kommentarfeltet, at hvis katten ikke har tavle, skal den under huskat, eller blanding af racer.

• #24   16. jan 2015 Jeg må inddrømme, at jeg er meget overrasket over, at en huskat bliver stemt ind som en American Shorthair. smiley

• #29   16. jan 2015 Ja, så udfordrer Maine Coon Pjuske u. Stamtavle min Romeo-basse m. Stamtavle. Udfordringen er accepteret

Kommentér på:
Overrasket

Annonce