{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

Katte med gigt {{forumTopicSubject}}

Hej alle mennesker herinde.

Jeg har en fantastisk dejlig kat på næsten 7 år, der fik konstateret gigt sidste år. Der har selvfølgelig nogle konsekvenser for ham, men med laserbehandling i vinterhalvåret klarer han sig uden smerter.

Er meget interesseret i at høre om der er andre herinde der har erfaringer med behandling af gigt katte? Både til udveksling om hvordan kattene har det, hvordan det blev opdaget osv. osv.

Jeg har valgt at bruge pengene på laserbehandling, fremfor at give ham smertestillende (som han får hvis han udviser tegn på smerte!) og fordi han reagerer så godt på behandlingen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte med gigt
  • #1   5. jan 2014 Jeg kan kun anbefale RC's plus 12. Min gamle gigt-svage Gizmo har fået et helt nyt liv efter han fik det. Det kan du også sagtens bruge, selv om din kat ikke er 12 år.

• #2   5. jan 2014 Jeg har heldigvis ikke set tegn på gigt ved min kat endnu, men har for 3 år siden fået at vide at min hunkat har en øget risiko for at udvikle gigt i hofterne, det sås på et røntgenbillede..
    Jeg blev anbefalet som forebyggelse at fodre med RC mobility, ved ikke om glucosamin har en virkning når gigten er fremkommet..

• #3   5. jan 2014 Manne og Birk fik/får glykosamin, det nåede ikke, at virke på Manne, jeg håber det gør en forskel for Birk, det er så ikke gigt de har fået det for men HD og PL uden gigt endnu ved Birk og han er 8 1/2 år.

• #4   6. jan 2014 Tak for svarene smiley

Jeg skulle nok lige have skrevet at foderskifte ikke er en mulighed. Han har to gange haft krystaller i urinen, så med den fortid tør jeg ikke andet end at bruge det foder der forebygger det.

Heidi: jeg opdagede det ved en kæmpe ændring i hans adfærd. Han blev aggressiv overfor vores anden kat, plus han knurrede og bed efter os. Vi gav ham smertestillende en periode hvor han blev sig selv igen. Efter to dage uden var han helt sindsyg igen, hvor vi så tog røntgen og kunne se det.

• #5   6. jan 2014 Karina

Min Tøsen som er i risiko for at udvikle gigt i hofterne, har også haft krystaller i urinen, og jeg giver også foder der forebygger urinvejssten, men jeg giver hende også mobility, jeg blander simpelthen de 2 (ja faktisk 3 ) fodertyper, halv RC Young female kvart RC mobility og kvart RC hairball skin, så får min kat alt det hun har behov for i en foder blanding..

Men glukosamin fås også som kosttilskud i kapsler som man giver ud over vådmaden..

Kommentér på:
Katte med gigt

Annonce