{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.210 visninger | Oprettet:

9 ugers killinger med tynd mave. {{forumTopicSubject}}

Kære KG.
Jeg skriver til jer her for at få et godt råd til mine 3 killinger, der de sidste par dage har døjet med tynd mave.
De har god appetit, drikker godt og har en god energi -altså ingen sløjhed eller noget. Det er kun når de skal på bakken, den er gal..
Jeg har ikke skiftet foder, de får Hills killingefoder som de må få fra de er 3 uger og op til et år og der har ikke været problemer før nu her.. De har sideløbende fået lidt torskerogn og killingevådfoder, som de har været vant til at få siden de var 4-5 uger, så ved ikke helt hvad det kan være der giver tynd mave.. Mine tanker går på orm eller hårboller, men hvad mener I? Og har I et godt husråd, indtil jeg kan få fat i dr. dyr?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  9 ugers killinger med tynd mave.
  • #1   6. okt 2013 Hårboller i en alder af 9 uger, nej den tror jeg ikke det er..

    Men tænker måske lidt på, hvor har du killingerne henne??

    Kan de have fået træk eller spist noget du ikke har set??
    Jeg syntes bestemt du skal få fat i dyrlægen, for killinger med dårlig mave bliver meget hurtigt dehydreret, så det er vigtigt at de får væske og bliver behandlet hurtigt..



  • #2   6. okt 2013 Kattene er kun indenfor. Om natten er de på badeværelset (med varme i gulvet) af hensyn til vores to 3 års katte, som også er indekatte.. De fik første ormekur, da de var 6 uger.. Jeg er klar over dehydrering mm., men som skrevet ovenfor, er de fulde af energi, spiser og drikker godt -der er bare det med den tynde mave. Har læst noget om kogt vand og fisk med en form for surmælksprodukt, men hvad er bedst at bruge der?

  • #3   6. okt 2013 Jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed, men måske en hønsekødssuppeagtigt noget, hvis jeg var dig ville jeg ringe til vagtdyrlægen og forhøre mig om hvad de vil råde til indtil du kan køre til din normale dyrlæge med dem i morgen, eller høre om de mener de bør tilses i dag..

    Men kogt torskerogn (altså rigtig torskerogn, ikke fra dåse) blandet med ymer skulle også være godt for killinger, men om det hjælper på dårlig mave tør jeg ikke sige, da jeg aldrig i alle mine år med katte har haft en kat med tynd mave..


  • #4   6. okt 2013 Jeg tænker at de har fået hapset et eller andet, som deres mave ikke har været glad for smiley

  • #6   6. okt 2013 Prøv med noget skånekost i form af ris blandet med fisk eller høns. Hjælper det ikke, så hedder det dyrlæge smiley

  • #7   6. okt 2013 Ja dyrlæge! hvis 2 dage på skånekost ikke gør det bedre.

    Tænker også på om morkatten er vaccineret for nylig? For ellers kan de mangle antistoffer over for de sygdomme som man vaccinere imod, og er det sådan det er kan killingerne have brug for, at blive vaccineret en ekstra gang.
    Har læst at det anbefales, at vaccinere ved 8, 12 og 16 uger hvis mors vaccine ikke er ny?


  • #8   6. okt 2013 Takker for rådene.. smiley

Kommentér på:
9 ugers killinger med tynd mave.

Annonce