{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

killing flytter ind til ældre killing {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen jeg har et problem og mangler råd

mig og min kæreste har en dejlig norsk skovkat ved navn kida, hun er 9 måneder gammel og for ca en uges tid siden besøgte vi en anden kat og kida var meget legesyg og ville rigtig gerne snakke, men den anden kat var bange for hende og begyndte at blive aggrasiv, så det valgte vi at lade vær med. men efter vi kom hjem har hun gået og miavet helt vildt og hverken mig eller min kæreste kunne få hende til at falde til ro. vi beskyttede os for at hente hende en lillesøster, og hende hentede vi så igår. men selvom killingen (niki, også en norsk skovkat) er meget legesyg og virkelig ikke kan forstå at kida ikke kommer og leger med hende, så knurrer kida af hende og hvæser hvis hun kommer for tæt på. i nat turde mig og min kæreste ikke at lade dem være sammen så vi lukkede dem inde i hvert sit værelse og så sov vi med niki. her til morgen har vi så prøvet lidt igen og det er kun blevet lidt bedre med kida, vi bruger en vandsprøjte på hende hver gang hun viser aggrasiv adfærd men jeg har ingen ide om hvad vi ellers kan gøre og om det vi gør er rigtigt. vil i ikke være søde at hjælpe mig og jeg elsker min kida SÅ meget og vil bare gerne se hende glad hilsen katrine og lars


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  killing flytter ind til ældre killing
  • #1   28. feb 2013 Jamen hold da op, til at starte med har i begyndt helt forkert..
    Først vil jeg sige at det er helt normalt og helt ok at Kida knurre og hvæser af den nye, der er kommet en fremmed kat ind på hendes territorie og den er hun nød til at fortælle hvem der bestemmer..
    Så det må i endelig ikke blande jer i <b>lad være med at bruge vandsprøjte mod hende, når hun opfører sig helt normalt overfor en ny kat</b>

    I skal lade være med at skille dem ad, det trækker blot sammenføringen ud, så længe kattene ikke slås så blodet flyder eller pelstotterne flyver rundt, så er der ingen problemer, så skal alt andet nok gå stille og roligt.

    Dernæst skal siges at der er aldrig en garanti for at de nogensinde vil blive perle venner, katte er i af natur flokdyr, de kan godt leve i flok, men de har ikke et naturligt behov, så hvis de blot lære at acceptere hinanden så er det det i skal acceptere..

    Der er masser af tråde herinde om sammenføring, syntes du skal læse nogel af dem, søg blot på sammenføring, så skal du se..


  • #2   28. feb 2013 Og så glemte jeg lige at høre om en ting mere, er begge katte steriliserede??
    Hvis ikke så er det nok en god ide at få det gjort, for det fremmer i høj grad accepten mellem de 2..


  • #3   28. feb 2013 Helt enig i Heidi N indlæg.
    Så for guds skyld ikke straffe hende for nomal adfærd.
    Som jeg tit siger sæt jer på jeres hænder og lade de to selv klare det .
    Og et døgn er jo ingen tid når det omhandler sammenføring. smiley


  • #4   28. feb 2013 kida er stereliseret men nikki er kun 12 uger så vi må vente til hun kan steraliseres, da vi har planer om det og det stod i købe kontracten smiley

  • #5   28. feb 2013 Sammenføring kan tage måneder..
    Min den gamle hvæser og brummer stadig af den lille, fra tid til anden, men de har aldrig sloges, og jeg har haft den lille siden september..

    Dog skal siges at aldersforskellen er 5 år, så det er en stor del af grunden..


  • #6   28. feb 2013 tak for hjælpen men vi har ikke prøvet det her før smiley og vi vil sætte os på vores hænder og læse om sammenføring smiley

  • #7   28. feb 2013 Få hende neutraliseret så snart hun er faldet til.
    Jo yngre de er jo hurtigere kommer de sig efter indgrebet smiley


  • #8   28. feb 2013 Killinger kan steriliseres fra de er 12 uger eller vejer over 2 kg..

    Men husk ihvertfald at få det gjort inden hun bliver kønsmoden, for ellers skaber det en brist i hierakiet..

    Husk at give Kida den samme opmærksomhed som før i fik den nye killing, det er vigtigt at i opretholder hierakiet, det vil sige Kida kommer først til alt, hun får mad først, kæl først, osv..


  • #9   28. feb 2013 Og tit så går sammenførringen af to killinger ret hurtig og uden de store problemer. . Men som sagt et døgn er ingen ting

  • #10   28. feb 2013 min hun kat har været aggressiv over for andre katte men kedede sig gjorde hun så vi fik en halv bror hjem til hende men hun blev stik tosset og den lille hankat fik da bare nogen på hovedet men nu er rollerne byttet men det er dog kun leg de er bedste venner nu

    mit råd gi det tid katte er ikke flok dyr og at sætte 2 sammen er hårdt for begge da det er tvangs ægteskab mellem 2 katte der kan gå en uge måske 2 eller længere men straf med vand er ikke måden den viser bare sin dominans da den nye kommer ind på hendes territorium men det kommer har set det rigtig mange gange


  • #11   28. feb 2013 lige nu er vi bare så bange, fordi vi har gjort hvad der er blevet sagt men kida lader hende ikke være. Hun trænger hende op i en krog og lader hende ikke bevæger sig og hun knuger af hende når hun drikker eller bare leger og gå efter hende og dasker hende og er virkelig aggressiv. Vi elsker kida virkelig højt men hun er bare ekstrem aggresiv over for niki. er det normalt at selv hvis hun prøver at drikke så knuger hun og jæger hende under ting og ind i hjørner?

  • jan b
    jan b Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Svar: 76
    #12   1. mar 2013 JA, det er stadig helt normal opførsel, og i skal lade være med at blande jer - sæt evt nogle flere mad- og vandskåle op rundt omkring.. Og flere kattebakker..

Kommentér på:
killing flytter ind til ældre killing

Annonce