{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.843 visninger | Oprettet:

Ekstremt loppeproblem {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Nu kan jeg altså snart ikke mere.
Min lejlighed står pakket ned da mig og Chaos skal flytte her den 15.
Vi har de sidste 2-3 uger befundet os i en anden lejlighed . og her har der intet problem været med lopper.

Her for en lille time siden var jeg så lige oppe i lejligheden og pakke de allersidste småting ned.
Satte mig 2 min i sofaen da jeg var færdig og dette er hvad der skete (se billed)

De var OVERALT.
Da jeg kom hjem til chaos igen var jeg nød til og tage mit tøj af UDENFOR fordi jeg var overfyldt med lopper.

Hvad pokker skal jeg dog gøre. jeg slæber jo bare de små lortekryb med til den nye lejlighed på torsdag.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ekstremt loppeproblem
  • #1   9. maj 2014 er du sikker på det er lopper og ikke bare tordenfluer?

• #2   9. maj 2014 hehe ja.
    Der er ingen tvivl. mine ben er fyldt med sår efter loppebid

Altså ikke efter i dag men efter jeg har kradset i dem i søvne de sidste par måneder

• #3   9. maj 2014 sådan ser mine ben ud

profilbillede
  • #4   9. maj 2014 og det andet

profilbillede
  • #5   9. maj 2014
    jeg tænker der ikke er andet for end en kæmpe gang rengøring. Kan næsten forstå på det du skriver, at du ikke bor samme sted, som hvor lopperne befinder sig.
    Så er det måske ikke muligt at bruge gift? så de hurtigt kan forsvinde

• #6   9. maj 2014 hvilken gift?

• #9   9. maj 2014 Berit. hun er behandlet 1 gang pr måned med frontline siden jeg fik hende.

Hvor kan jeg få sådan en spray gift?
    lejligheden står nemlig tom med mine ting i

• #10   9. maj 2014 Da jeg havde loppe problemer købte jeg en alm. insektspray i brugsen.. Bare tjek bagpå, at der står at den tager lopper.. Den første jeg købte tog ikke lopper, så det virkede ikke at jeg sprayede..

Vi sprayede bare alle lister og sprækker og så godt rundt i rummet, så det kom ind over det hele.. Men huset er ubeboeligt i 2-3 dage efter..

• #12   9. maj 2014 så tror jeg at jeg vil tjekke fakta på vej over i lejligheden. tak allesammen

• #13   9. maj 2014 Og spørg evt. din dyrlæge om activyl i stedet for frontline.. Det har en større drabseffekt og skulle ifl. min dyrlæge derfor virke bedre.. Vi har en kat med loppeeksem og hun er først blevet symptomfri efter vi brugte activyl..

• #14   9. maj 2014 jamen frontline virker helt fint på chaos. det er først lige før hun skal have en ny pipette at de er overalt på hende igen

• #16   9. maj 2014 jeg ville jo så bruge Advantage og ikke frontline, de to gange jeg har haft lopper har alle lopper været væk efter 1 gang advantage og så en grundig rengøring.

• #17   9. maj 2014 Husk at støvsuge og sprøjt middel godt i alle kroge, da de gerne vil lægge æg osv. i små sprækker.. Desuden vil jeg lige sige, at jeg også har super god erfaring med Advantage eftersom Frontline ikke virkede hos os. Jo, til at fjerne lopperne fra dyrene i en uge, men ikke fra os og møblerne. Det slog dem altså ikke ihjel. Advantage derimod virkede bare!! Måtte støvsuge flere gange om dagen, da der bare lå døde lopper overalt!!

• #18   9. maj 2014 Jeg kan anbefale insektspray fra Matas.
    Jeg brugte (godt nok en hel dåse ved min hoveddør og terrassedør) det og så ikke en myrer i mit hjem efterfølgende. Ikke en eneste og var invaderet før (som i der var myrer i alle mine skabe, skuffer, på mine borde og der var hundredevis)

• #19   9. maj 2014 # 14) Noget tyder ellers på, at det ikke virker helt godt, eftersom der er SÅ befængt med lopper smiley . Eller du lader der gå for lang tid mellem behandlingerne, eftersom hun når at få lopper igen. Og de lopper hun får, må vel være udklækket i lejligheden..... så overvej at skifte til et bedre middel.

Advantage dræber også loppeæg- og larver, så det vil nok være smartere at bruge fremover. Eller et af de midler (kan aldrig huske hvad det hedder) som dyrlægen kan give som indsprøjtning.

Men lige nu og her, når I nu ikke opholder jer i lejligheden, så ville jeg nok i dit sted enten få et skadedyrsfirma til at sprøjte lejligheden og tingene, eller selv sprøjte der med Trinol 810 (mener jeg det hedder - googl selv), for det har jeg læst andre har haft held med at bruge.
    Hold dog katte langt væk fra sprøjtegift!

• #20   9. maj 2014 Capstar, slår alle voksner lopper ihjel indenfor ½ time eller sådan noget. Gives som pille form, og kan gives hver anden dag mener jeg - læs på indlægssedlen for nærmere information.

Og brug så ellers Advantage som det langtidsvirkende. De to præperater må gives samtidig. Virker langt bedre en Frontline!

• #21   10. maj 2014 det er godt at det er i din nye lejlighed at du har lopper. For så kan du få gjort noget ved det nu inden du tager kattene med.

jeg ville nok bruge

http://www.matas.dk/trinol-myremiddel-rtu-700-ml

og så en ordenlig omgang støvsugning og udluftningen inden kattene kommer

lad være med at tage dem med inden du får afloppet lejligheden - det er nemmere at afloppe en lejlighed end ens katte.

vi skal også flytte, men vi er heldige fordi de har ikke haft dyr, men ellers havde vi planlagt at give huset en loppekur inden kattene kom
    vi fik nemlig lopper da vi flyttede ind der hvor vi bor nu. her havde vi ikke tid til at få afloppet inden, desværre. Og med 17 katte ja så er der altså nogen som skal afloppes.

men et hus vi købte for år tilbage, der så jeg lige sådan ud som dig. Det var helt vildt. Det var i det ene værelse med gulvtæppe selvfølgelig, og lige så snart at man kom ind, ja så havde man bare MANGE lopper på sig. vildt ulækkert

• #23   10. maj 2014 nu har jeg været i matas og købe den der hedder TANACO RTU Xtra.

Jeg har stort set ikke sovet i nat pga alle de nye bid jeg fik i går.
    Dette ben har jeg ca 20 nye bid på.

profilbillede
  • #24   10. maj 2014 Kan jeg evt sprøjte mig selv på buksebenene inden jeg går ind i lejligheden så jeg ikke får flere bid imens jeg er der?

• #25   10. maj 2014 prøv at læs på, om det må komme på huden. hvis der ikke står noget, tror jeg godt du kan

• #26   10. maj 2014 Kan ikke se noget på flasken om det må komme i kontakt med huden

• #28   10. maj 2014 Som de andre siger så er trinol godt til lopper eller kan du ringe til en skadedyrsbekæmper og få et tilbud.

Kommentér på:
Ekstremt loppeproblem

Annonce