{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.768 visninger | Oprettet:

Øv så er den gal igen :/ {{forumTopicSubject}}

Så måtte jeg endnu en gang til dyrlægen med Misse, fordi hun har gået og kastet op.
Jeg vågnede sidste lørdag op til en masse opkast med blodig væske og masser af halvfordøjet foder.
Igen mandag, da jeg kom hjem fra arbejde lå der et par klatter, dog uden blod. Det gentog sig tirsdag, onsdag og i dag.
Jeg har ikke haft den fjerneste idé om hvem af dem det var, da det hver gang er sket mens jeg ikke har været der, og ingen af dem har opført sig anderledes end de plejer.
Men i eftermiddags så jeg så at det var Misse - igen smiley

Hun blev behandlet for det samme i januar 2012, og igen marts i år, og så igen nu..
Hun er ret påvirket efter turen til dyrlægen, meget hys.. Hun bed ud efter min fod da jeg ville skubbe hende ud fra badeværelset her til aften (det har hun ALDRIG gjort før).. Hun vræler højt hver gang jeg går forbi hende, og halen står knap nok stille...
Hun kan slet ikke finde ro, og slikker og klør sig meget dér hvor dyrlægen gav hende et stik med noget til at berolige mave og tarme...

Dyrlægen mente det var en god idé at faste hende indtil i morgen tidlig, så hendes system kan få ro (kun med adgang til vand), og så prøve at give hende noget kogt kylling i morgen tidlig...

Men jeg synes bare det er rigtig længe hun skal gå uden mad så (vi var ved dyrlægen kl 18, og jeg vågner højst sandsynligt ved 8-tiden i morgen).. Men igen, hvis hun alligevel brækker det op, er det så ikke bedre at hun slet ikke får noget?

Jeg nævnte for dyrlægen at hun har haft det et par gange før, og han mente det kunne skyldes temperatur forskellen, fordi vi er begyndt at have varme på.. Nogen der har erfaring med det? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv så er den gal igen :/
  • #1   12. dec 2013 Øv da hvor træls smiley :(

jeg syntes da godt nok også der er længe at faste hende, men omvendt hvis det kan give ro til systemet, så er det vel det bedste..

Puhh hvis jeg skulle faste Tøsen så længe hold op jeg ville få dræber øjne af hende, og hun ville da rigtig gøre opmærksom på sig selv smiley men hun er altså også noget af et madøre smiley :P

Jeg har ikke prøvet det, men hvis hun har lidt sart mave, så kan det vel godt være det som dyrlægen mener..

• #2   12. dec 2013 Øv hvor er det træls smiley og synd for jer begge, jeg kan slet ikke komme på nogle råd smiley
    Men jeg ved da, at hvis man kaster op, kan det koste mere væske end det man har indtaget,,, hvor lang faste?? Jeg ville nok stå op kl 6 og give hende noget??

Men jeg har ikke erfaring med så stædigt og tilbagevendende problem.

• #3   13. dec 2013 Har prøvet noget ligende med Darling med blodig opkast men det er dog ikke noget der har været kommet igen..

Hun fik også en indsprøjtning med noget jeg ikke på stående fod kan huske hvad var, hun blev også fastet til morgenen efter og fik elektrolyt vand og skulle have dette i 14 dages tid på dyrlægens befaling...

Samt noget antibiotika/pencilin i en uges tid, min dyrlæge mente det var noget hun havde spist.. men ved ikke hvad hun har i hvertfald ikke haft problemer siden..

Håber snart misse er på højkant igen og at i i får has på det...

• #4   13. dec 2013 Sådan som hun kronisk skal behandles for dårlig mave lyder det altså som IBD.(Inflammatory Bowel Disease)

****For at give diagnosen IBD, er 3 faktorer normalt repræsenteret.
    1) En længere periode med kronisk mave-tarm sygdom
    2)Vævssygelige beviser af kronisk betændelsestilstand i tarmen med arkitektoniske forandringer i tarmen.(kikkert undersøgelse)
    3)Udelukkelse af andre kendte årsager. ****

Aidan er blevet behandler for IBD og jeg faster ham ikke over 12timer ah hensyn til at hans mavesyre kan give problemer. En skefuld eller 2 hj. kyllingesuppe(ingen ris) får ham tydeligt til at slappe af fordi han så får ro i maven.
    Jeg fulgte rådenen fra denne artikle(dansk oversat) : http://sashagg.com//katte_raafodring/felinenutrition/Feline_IBD_dansk.pdf
    også kun råfodring derfra.

Original: http://feline-nutrition.org/health/feline-inflammatory-bowel-disease-nature-and-treatment

• #5   13. dec 2013 De to andre gange er hun kommet over det på et par dage. Så jeg satser på at hun bliver frisk igen i løbet af weekenden

• #6   13. dec 2013 Sasha jeg kan godt huske at vi har snakket om det før fsktisk...
    Desværre har jeg ikke råd til at skullr starte 3 katte op på råfodring, da jeg nu er alene med dem og på dagpenge.

• #7   13. dec 2013 Jeg kan godt forstå dig Lotte. Men med 3 ville jeg så også kun fokuserer på Misse. De kan være svært at omvende 3 på en gang, det er nemmere at starte en af gangen så man kan give opmærksomhed nok smiley

Jeg mindes at du plejer at fortælle du serverer dag gamle kyllinger? eller husker jeg forkert...

Det kan være at stabiliserende periode(1 måned f.eks) på råt vil hele hendes mave bedre, 1 uge er ikke rigtig nok til at reparere hendes mave hvis hun har infektioner. Og derefter at hun så fik lidt mere råt ved siden af sin våd/tørkost.
    Aidan kan godt tåle at få tørkost eller vådfoder nu hvor han har været råfodring stabilt i længere tid. Dertil kan du også købe Bio-kult og drysse på maden hver dag til at stabiliserer hendes mave.(når sprøjten fra dyrlægen har forladt systemet så vi ikke giver hende mere end hun har brug for.)

Du kan også forhører dig hos venner og familie om de har noget frysesbrændt kød de ikke selv vil spise(Freeze-burnt). Der er ikke noget galt med kødet men det mister den lærke mørhed hvis de er bliver frysesprængt så mange folk gider ikke spise det også ligger det bare i fryseren.

***Fryser brænde - de hvide, grå eller tørre pletter, der lejlighedsvis vises på frosne fødevarer - er ikke skadeligt, men det gør maden hårdt og smagløst. Skær dem fryser-brændt patches før tilberedning. Frostbrand er forårsaget af overdreven tørring på grund af forkert indpakning eller svingende fryser temperaturer. ****
    http://z.oolco.com/kategori/forgiftninger-og-miljo-og-sundhed/chilling-fortaellinger-fra-fryseren

• #8   13. dec 2013 Jeg tror ærligt ikke engang at jeg har råd til at råfodre én kat.. Mit budget er ekstremt stramt efter jeg har mistet arbejdet, samtidig med at min kæreste og jeg er gået fra hinanden, så jeg har kun mine egne penge at trække på smiley

Daggamle kyllinger har jeg aldrig givet, nej..

Jeg havde et enkelt kyllingelår i fryseren som jeg har kogt og givet hende kødet + suppen fra (kogte det i går, så jeg kunne køle det ned og fjerne det værste fedt fra kogevandet).. Jeg håber ikke at det er for fedt for hendes mave egentlig? smiley

• #9   13. dec 2013 Det forstår jeg godt Lotte smiley Havde heller ikke overskud til noget som helst da jeg var på kontant hjælp. Glad for at mine forældre hjalp mig med lån hvis katten kom til skade i den periode.

med hensyn til kyllinge suppen så siver jeg ikke noget fra normalt.
    koger kyllingen(skind og det hele), fjernede knogler, lader det køle og voila smiley Han guffede det i sig efter han opdagede at hans mave ikke brokkede sig når han spiste suppen.
    Efter et par dage blev han lidt træt af kyllingesuppe, så kogte jeg en laksefile og gav ham det en dag eller 2. så var han klar til lidt mere kylling igen.

Håber i hvert fald at Misse snart får det bedre igen!

• #10   13. dec 2013 Jeg er lige havnet i en møg situation...
    Jeg har fået en stalker som skriver nogle ubehagelige ting, som jeg VED kender min adresse nu smiley Han har ringet flere gange..
    Jeg er skide bange for at han opsøger mig, så jeg tør simpelthen ikke være hjemme lige nu.. Jeg er nødt til at komme lidt væk hjemmefra..
    Men jeg kan ikke fodre Misse som jeg skal så, og har set mig nødsaget til at fylde tørfoder i skålen..

Jeg håber virkelig ikke at det hele ender galt med hendes mave, men lige nu er jeg nødt til at tænke på mig selv smiley

• #11   13. dec 2013 Stalker :S

Er der ikke noget familie du kan komme på besøg hos og tage Misse med?

• #12   13. dec 2013 Åh, stakkels Misse da. smiley Rigtig god bedring med hende.

Jeg synes også, det er længe, hun skal faste, men der må man vel gå ud fra, at dyrlægen ved bedst...

Jeg håber, at Misse snart er rask igen. smiley

• #13   13. dec 2013 smiley det var da slet ikke godt for jer smiley kan du ikke melde ham? Ved godt det ikke er let.

XXXX smiley

• #14   13. dec 2013 Jeg kan ikke gøre noget så længe han ikke truer eller står foran min dør. Og har ingen steder jeg kan tage hende med smiley

• #15   13. dec 2013 smiley

• #16   15. dec 2013 Øv øv øv!
    Nu havde der ellers ikke været opkast siden torsdag eftermiddag...
    Og så kastede hun lige op 3 gange nu smiley
    Men hun har så også fået sit almindelige foder hele weekenden..
    Havde bare håbet at det var overstået..

Men jeg må prøve at faste hende til i aften og så give noget kogt kylling, og håbe der ikke kommer mere i vejen, så jeg kan fuldende hendes diæt denne gang smiley

Har I nogle forslag til hvordan jeg gør med fodring af hende, når jeg skal på arbejde i morgen?
    Jeg er væk hjemmefra i 10 timer, og har ikke nogen der kan komme forbi og give hende noget i mellemtiden smiley

Skal jeg bare stille en tallerkenfuld kogt plukket kylling med kyllingesuppe til hende, inden jeg tager hjemmefra og så give hende noget frisk så snart jeg kommer hjem?

Jeg er nødt til at sætte hende ud på badeværelset imens jeg er hjemmefra, da jeg ikke har andre muligheder med den måde min lejlighed er bygget på...

• #17   15. dec 2013 Ja jeg ville nok som du foreslår stille en gang kogt kyllingesuppe til hende som hun kan have til hende dagen mens du er væk og så give en frisk portion når du kommer hjem..

Håber snart hun er frisk igen..

• #18   15. dec 2013 Måske er det fordi jeg ikke fatter alvoren i skånefodring, men jeg ville godt nok aldrig lukke en kat på badeværelset i 10 timer. Ville enten vove risikoen for, at katten spiste noget tørfoder, eller også sætte kogt kylling frem til hele banden.

• #19   15. dec 2013 Skål med kogt kylling hun kan spise af. hivs hun deler med de andre katte så må man stille noget mere frem.

Jeg var på 12,5 timers vagter da Aidan havde dårlig mave, han fik en stor portion suppe om morgnen, og så stillede jeg en lige inden jeg gik på arbejde.
    Det var der ikke nogen problemer med. Det er altså ikke unormalt at en kat uden hjem kan gå 12+ timer uden mad. de er jægere og kan være uheldige med fangsten. Det er heller ikke være end den faste du allerede har gjort med lægens anvisninger.

• #20   15. dec 2013 Hun er sat på badeværelset for natten med alle de nødvendige ting (bakke, noget at sove på, vand og kyllingesuppe).. Hun er nødt til at gå der til i morgen eftermiddag når jeg kommer hjem, da jeg skal have fundet ud af noget med den kattelem jeg har i døren mellem stue og soveværelse, så hun kan komme i soveværelset og gå i stedet...
    Det er sådan en lem, hvor der engang sad en klap i, som kunne låses, men jeg var nødt til at pille klappen ud i sin tid, da de ellers ikke turde gå gennem..
    Så jeg skal have fundet et bræt eller noget jeg kan sætte for hullet..

Og jeg vil gerne have hende adskilt fra de andre, så jeg kan holde øje med hvad der går ind og ud af hende.. Når jeg tænker over det, har jeg nemlig ikke set hende lave stort i nogle dage nu..

• #21   15. dec 2013 Den kattelem kunne skiftes ud med en chip lem på et tidspunkt, hvis hun fortsat skal spise andet mad end de andre smiley
    En lille finer plade kan nok lukke af for lugen nu?

Jeg håber hun hurtigt får det bedre, og at kattene ikke skal deles op for længe, du skulle nødigt stå med katte som ikke kan med hinanden smiley

• #22   15. dec 2013 Hvis hun har kastet en del op og har fastet så går der jo altså nogle dage før der skal noget ud igen..

Så efter længere tids fasten så er det ikke unormalt at der går 2 døgns tid eller måske endda 3 før en kat har afføring..

• #23   16. dec 2013 Jette, jeg kan jo gøre det at jeg fjerner deres mad et par timer så de kan gå sammen, og så lukke hende af med sit eget igen derefter...
    Det har jeg vist også gjort de to andre gange når jeg tænker efter..

Og mht. chiplem, så tænker jeg bare at det måske er en lidt dyr investering til sådan noget...

Heidi, det har du selvfølgelig ret i..

Her til morgen havde hun spist op af sin kyllingesuppe, så hun har fået en frisk, lidt større, portion nu, så hun kan klare sig til jeg kommer hjem igen..

Jeg har skruet lidt ned for varmen på badeværelset i går aftes, så nu er der en temperatur på omkring 20 grader derude vil jeg skyde det til..

Kommentér på:
Øv så er den gal igen :/

Annonce