30. jun 2008 Følger: 25 Følgere: 14 Katte: 10 Emner: 122 Svar: 479
Kat efterlyses! Forsvundet fra 3370 {{forumTopicSubject}}
Min elskede kat Pio har nu været væk i to dage
Han har knapt boet i vores nye hus to ugers tid.
Alt så ud til at være fryd og gammen da han blev lukket ud i torsdags, han kom hjem og udforskede området, han var ikke væk i mere end 4 timer ad gangen.
Pio blev lukket ud mandag cirka kl. 11.00 - 11.30 og vi kom hjem kl. 21.00 og Pio var ikke på terassen som han plejer. Vi gav det en times tid stadig ingen Pio, hm, lagde et tæppe ud og lidt mad og håbede på han ville være der om morgenen. Han kom stadig ikke hjem, har været rundt og kalde og spørge folk, Pio er som forsvundet som dug fra solen. I håb om at nogen måske har set eller hørt noget til ham efterlyser jeg ham alle de steder jeg kan.
Hvis du mener du har set ham, skriv en besked herinde og jeg vil straks være på pletten.
Han er forsvundet fra Carl Fischersvej 6 3370 Melby, ude i sommerhus området Evetofte.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Jeg håber du finder ham, men hvis du ikke allerede har gjort det vil jeg anbefale dig at lave nogle efterlysningssedler og hænge dem op i lokale dagligvarebutikker og så smide nogle i postkasser hos dine naboer og omegn, bed folk via sedlerne at tjekke deres skure og kældre om de måske kunne have fået lukket ham inde, det har jo været godt vejr i pinsen og folk har været ude og taget havemøbler ud osv, så skure og kældre har været åbne mange steder, han kan have været nysgerrig og ved et uheld blevet lukket inde, det sker ret ofte desværre..
Har du efterlyst ham på diverse facebooksider??
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
I kan ligge hans brugte kattegrus rundt på grunden... så han måske kan lugte sig hjem igen...
Når det så er sagt.... så er under to uger i et nyt hjem alt for lidt.... katte er vane dyr og har brug for lang tid, for at falde ordenlig til for at vide at det er her de høre til ......har i trænet og øvet med ham de første par gange han var ude...???
Og at lukke ham ud kl 11 og først have mulighed for at komme ind igen så mange timer senere... Forstår katten ikke... så han har sikkert forsøgt flere gange den dag... men har måske opgivet og vandret langt væk... i skal ud og lede i en radius af 5 km.
Og del opslag rundt i samme område hos de lokale butikker... og dyrlæger.
Hvis han ikke er kastereret så er han sikkert på dame jagt.....
Held og lykke
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
www.rosenly.dk
jun 2008
Følger: 25 Følgere: 14 Katte: 10 Emner: 122 Svar: 479
Pio er kasteret, han er vant til at være ude. Vi har øvet med hende og det var ikke meningen vi skulle være væk så længe. Vi var igang med den anden lejlighed, og kom så i tanke om katten var ude og vi skyndte os hjem. Vi har lagt grus ud på grunden. Har også været ude morgen, middag og aften og kalde og rasle med mad skål.
jan 2012
Og hvad med øremærke eller chip har hun det???
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Det samme skete for mig da jeg lige var flyttet. Jeg har 2 katten men en aften(3 uge vi boede der og første uge de var ude) kom Aidan ikke hjem. Jeg satte sedler op og ledte hele natten, havde den anden kat med mig for at se om han ville reagere hvis han hørte Aidan.
Med henvendelser fra naboerne fandt jeg ham 5 dage efter i nabobygningens kælder. meget sulten men uden meen fra hans tid der. (der var så heller ikke en flue eller edderkop tilbage i hele kælderen)
2 dage før havde jeg været nede og lede i selv samme kælder men der var bunker af cykler og selv om jeg var i kælder i en halv time eller mere med gobider og der var stille så sagde han ikke i eneste miauv den dag. Det var først på andet besøg hvor jeg bestemte mig for at nu blev jeg hele dagen i kælderen(fik 2 henvendelser om at han var blevet set der). Det tog 15 min samme senario, raslen og kalden til sidst lød han mig hører hvor han var (gemt i en bunke cykler og jeg mener en stooooor bunke cykler).
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Jeg håber, Pio snart er hjemme i god behold!
jan 2012
Puhh ha en grim tanke, for hvornår kommer de tilbage igen???
Kig i alle sommerhuse du kan komme til i nærheden, kald og rasle med godbidder, du er da godt nok nød til at være super aktiv...
jun 2008
Hans eftersøgning er også delt over 140 gange på facebook. Så der er endnu håb forude.
Hele vejen har fået en efterlysning med posten i dag havde desværre ikke flere så må ned og printe flere i morgen.
jan 2012
Jamen Nadia det lyder da til du gør hvad du kan for at finde ham, husk nu at tjekke sommerhus hvor der kan have været folk i weekenden, han kan jo være blevet lukket inde ved en fejl, ved godt man ikke må kigge ind af vinduer, men der kan jo være undtagelser mener bestemt at dette er en af dem
Jeg håber virkelig du finder din smukke kat igen og i god behold ..
jun 2008
Jeg gør alt hvad jeg kan, håber også snart han kommer hjem
jun 2008
jan 2012
Lige da jeg så notifikationen, håbede jeg på at det var fordi du vendte tilbage for at sige at han var kommet hjem
Har du slet ingen respons fået på nogle at alle dine sedler??
Har du været ude og kigge ind af sommerhus vinduer for at se om du kunne spotte ham??
Årrhh jeg håber altså virkeligt at han kommer hjem..
jun 2008
Hun siger at Pio er blevet "sur/fornærmet" over at blive lukket inde på den måde, og er simpelthen gået hjemmefra, og han har ikke intention at komme hjem lige forløbig, han er hele tiden lige i området siger hun og lige nu er han på mange eventyr, det nytter ikke noget at kalde for han vil IKKE hjem.
Hun siger han er ok og ikke er blevet taget af nogen. Hun siger også Pio ikke vil efterlyses og ikke vil have jeg sætter seddeler op.
Hm hm venter og venter bare
dec 2006
Håber du vil fortsætte med at efterlyse og lede og sætte sedler op, selv om clairvoyanten mener, at det går mod Pios ønske.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
jun 2008
Men leder stadig!
jun 2008
jan 2012
jun 2008
Der er en der har fundet min kat! Så skal forhåbentlig ned og hente ham hjem efter arbejde!
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 24 Svar: 205
jan 2012
dec 2006
Vi må have flere detaljer senere.
jun 2008
Han er skin og ben min stakkels mis, men han er i live og i god behold takket være nogle søde mennesker som har passet lidt på ham
Jeg er mere end lykkelig!
Som i kan se har han savnet sin MOAR!
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
jan 2012
De mennesker der har kontaktet dig har han været hos dem længe eller har de netop fundet ham??
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Velkommen hjem og tillykke med den gode slutning
dec 2006
Når du orker, Nadia Helene, må vi have hele historien.
jun 2008
Dagene gik og hver dag var jeg ude og kalde og lede, begyndte nu at efterlyse ham alle mulige steder blandt andet inde på en lokal facebook side men køb og salg af forskellige ting (de havde en efterlysning/fremlysnings rubrik).
Jeg ved ikke om i husker det, men på det tidspunkt var Danmark hårdt ramt af regn, og jeg trodsede vejr og vind og kaldte og ledte efter Pio, til sidst måtte min kæreste bede mig om at blive indenfor indtil regnen havde lagt sig, for han mente jeg ville blive syg hvis jeg fortsatte sådan. Min appetit dalede i takt med dagene der gik, jeg sank ned i en trance ligende tilstand, hverdagen blev ensformelig og gik med at lede eller søge på nettet efter oplysninger om Pio.
Jeg var overrasket over hvor meget man kan sørge over et dyr, Pio er jo min bedste ven og tro følgesvend. Min kæreste støttede mig meget i den periode, jeg græd tit og kunne ikke overskue hverdags pligter da mine tanker konstant var omkring ham.
Jeg kontaktede en dyrehvisker ved navn Britt Menne, Utrolig god som forklarede Pio var i et område nær trafikeret vej, højt græs og udsigt over marker. Hun mente Pio bare var gået fordi han følte sig spærret inde, jeg håbede på at kunne finde Pio men det lykkedes desværre ikke.
Efterlysninger blev delt ud og nåede halvdelen af det kæmpe sommerhus område, jeg fik et opkald med der måske var en der havde spottet ham på en vej tæt ved os, jeg gik ned og kaldte ingen Pio, en skrev hun havde set en ligende kat på en anden vej, heller ingen Pio der.
Folk begyndte at sige at jeg havde gjort hvad jeg kunne og katten nok ikke kom tilbage, jeg blev mere og mere ked af det ved tanken om aldrig at se Pio igen.
Folk begyndte at spørge om jeg ikke skulle anskaffe mig en ny kat, da vores anden tydeligt sørgede over Pios fravær, jeg sagde at jeg ikke skulle anskaffe mig en kat før til jul så jeg var 100% sikker på Pio ikke vendte hjem.
Maj og juni var nu gået og vi gik over i juli, den 3. juli en helt normal dag for de fleste, men ikke for mig, min lille bror har fødselsdag den dag så havde for morgenstunden allerede skrevet på min Facebook at denne dag var speciel for mig.
Jeg tog på arbejde, sad i s-toget og læste som jeg plejer, heeeelt til Gentofte
Jeg sad og lavede mine arbejdsopgaver da jeg pludselig fik en sms fra et nummer jeg ikke kender, og smsen kunne jeg ikke rigtig tyde så skrev bare "Okay, Hvorhenne?" det jeg kunne tyde var nogen havde set Pio.
Riiiing! Riiiing! Min telefon ringede lystigt derud af og nåede lige at tage den, det var en kvinde som sagde hun havde set en fremlysning af en kat der lignede min, sjovt nok også på den "lokale" facebook side. Jeg klikkede ind på facebook via min arbjeds computer, den loadede og loadede og utålmodigheden steg drastisk, jeg klikkede på billede og BUM! Jeg kunne mærke mit hjerte slog dobbeltslag og jeg kunne høre mig selv sige: "Det ham! Det Pio!" Jeg var overlykkelig! Jeg takkede damen 1000 gange for at kontakte mig og gøre mig opmærksom på facebook opslaget.
Jeg kom efter en lille time i kontakt med hende som havde lavet oplaget og det viser sig så at det er hendes moster som har set Pio og han skulle gerne komme dagligt hos hende.
Efter arbejde var det bare direkte hjem med tog, også hentede min kæreste mig på stationen, så kørte vi derhen på adresse vi havde fået oplyst og jeg gik ud og kaldte på Pio, kaldte to gange, jeg kunne ikke se ham, så kiggede jeg på min kæreste som sad meget spændt i bilen og kiggede bag mig, jeg vendte mig om og der sad han! En lille indskrumpet kat, man skulle ikke tro han har vejet 8 kg i sin storhedstid. Jeg blev mødt af et miav og samlede ham stille op og straks begyndte han at spinde, jeg græd og knugede Pio tæt ind til mig, Pio var så sulten han allerede begyndte at spise af den skål jeg havde i hånden.
Jeg tog Pio med ind i bilen og kørte hjem, vores anden kat så til med store øjne og de kiggede på hinanden, Pio indenfor, Bodil udenfor. Bodil kom ind og der blev snuset og hvæset en smule også var alt tilbage til det gamle igen. Pio fløj ind på bakken åhh hans elskede bakke Også spiste han og de fik masser vådfoder til aften Han er hjemme nu, jeg rejser på ferie på lørdag, men mine forældre passer kattene, han skal være inde en måned og sandsynligvis have øretattoo foruden hans chip. Men det endte lykkeligt og jeg er glad for jeg har min elskede kat tilbage
jan 2012
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 24 Svar: 205
dec 2006
Jeg interesserer mig for, hvor hvordan bortløbne katte bliver fundet, hvor de bliver af osv. osv. så har flere spørgsmål.
Hvor langt væk fra jeres hus var det, han holdt til?
Hvor længe har han været hos hende damen?
Har hun da slet ikke givet ham mad?
For at bagkloge den lidt så tror jeg, at grunden til at han blev væk var, at det var for kort tid efter indflytning, han blev overladt til sig selv så lang tid ude, da I tog væk for at male.
Håber han ikke har lyst til at bevæge sig ret langt væk en anden gang.
Jeg var godt nok ikke rejst nogen steder så kort tid efter, men god ferie!
Bed dine forældre være ekstra obs på ham, nu han har tabt sig så meget.
jun 2008
Nej det var heller ikke med min gode vilje at jeg tog afsted på ferie, men nu var den betalt og jeg ved min familie passer godt på ham
Min mor har lovet at fodre ham ekstra godt
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
jun 2008
Kat efterlyses! Forsvundet fra 3370