825 visninger
|
Oprettet:
Sutter i mig {{forumTopicSubject}}
Gustav har en utrolig dårlig vane med at gå og sutte i mig hver eneste gang vi hygger og kæler. Det er sikkert et tegn på kærlighed eller noget men ret træls faktisk, så vil gerne have det stoppet.
Jeg begyndte at sætte ham væk eller rejse mig og gå hver eneste gang han startede med at sutte, men han er meget stædig og opsøger mig for at fortsætte.
Det er typisk mine ørerflipper det går ud over og han bider gerne lidt fast hvis jeg prøver at gå.
Han er utrolig kærlig og der er intet ondt i ham, men det sutteri skal stoppes, for jeg synes ikke det er rart. Hvad gør jeg?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Den eneste ting du kan gøre for at få ham til at stoppe, er at fjerne ham hver eneste gang han begynder, faktisk his du kan stoppe ham inden han begynder, altså når du kan se han gør antræk til at begynde at sutte så skub ham væk, og bliv ved indtil han forstår det og opgiver, gerne efterfulgt af et nej, eller hvad du nu bruger for at fortælle ham at noget ikke er tilladt eller ok..
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
Hvis jeg var dig ville jeg søge hjælp. Det kan nemlig være rigtig svært. men jeg kender det som sagt kun fra den ene kat .
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
okt 2011
Følger: 6 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 17 Svar: 331
okt 2011
Jeg skubber ham ikke væk for at være kærlig, men for at gå i sutte-mode. Jeg har Chinese Crested og de er nøjagtig som Sphynxen, når det kommer til kærlighed og det at være tæt på, men selv en Sphynx skal have grænser i mit hjem.
Han må meget gerne kysse mig og det får han også lov til. Han kysser mig på næsen når jeg nusser med ham og han sover under dynen hos mig om natten sammen med hundene.
Men han skal ikke die hos mig, jeg er ikke hans mor og han skulle gerne blive en voksen kat. Der er forskel på hans kys og på når han begynder at sutte/die.
At du mener det er i orden gør ikke mig til en dårligere katteejer, fordi jeg ikke er enig
maj 2012
okt 2011
Vil prøve med vaskeskindet og se om han gider det i stedet for - vil ikke gøre noget der virker negativt for ham. Han er utrolig kærlig kat og hilser alle mine gæster velkommen ved at sidde ved dem og nusse og han bruger også det meste af dagen på kun at kæle, nysse og nusse ved mig, men når natten kommer og vi skal sove, så vil han die og det synes jeg ikke han skal.
jul 2012
maj 2012
De har jo nogle skøre vaner de katte det er noget af det jeg elsker ved dem, og de er så forskellige,, lige nu savner jeg 10 kg på mit skød, mange steder har jeg læst at MCO på grund af størrelsen hellere lå ved siden af en , Manne har altid ligget oven på mig og det vil jeg savne, trods det han fik mine ben til at sove og min ryg til at gøre ondt
okt 2011
Men dårlige vaner vil jeg gerne have brudt før de gror fast og jeg ser dette som en dårlig vane. Det er vel ikke normalt at en voksen kat skal gå og die?
Nå lige meget. Jeg prøver vaskeskindet ellers finder jeg nok ud af det selv
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 1 Svar: 6
jan 2012
Men sorry Ginger skal bare se bort fra mit indlæg og genere det dig vildt meget så sletter jeg det da bare..
okt 2011
Men jeg vil prøve med vaskeskindet og se om det ville være noget for ham i stedet for mit øre
jan 2012
At aflede hans opmærksomhed til noget andet tror jeg er en god løsning, måske hvis du i starten lægger vaskeskindet op til øret, så han ikke kan komme til øret, så går det måske nemmest hvis det er muligt
Og selvfølgelig skal du ikke sælge din kat, det er jo en ting der nok skal komme en løsning på, og jegmener du har ret det skal tages nu, inden det bliver for stor og indgroet en vane..
okt 2011
Jeg fandt en af mine læbepomader med mentholatum og smurte en smule på mine øreflipper og på min hals. Da han kom op og begyndte at spinde som han altid gør før han begynder at sutte lå jeg bare og kælede ham. Da han nærmede sig øreflipperne brød han sig ikke om lugten og flyttede sig igen ned på brystkassen af mig og vi kælede videre. Det skete et par gange og så faldt han til ro.
Men er stadig nød til hver aften at give øreflipperne lidt læbepomade så han ikke fristes og ellers siger jeg nej og flytter ham væk fra mig. Ved godt det måske er en drastisk metode, men det virker og han nyder stadig og ligge og sove hos mig, bare ikke for tæt på mine ører
jan 2012
jul 2012
Sutter i mig